Re: Handremkabel MGC

#2
De MGC heeft een automatische remschoen afstelling .Als dit niet goed meer werkt heeft dit invloed op de werking van de handrem. Te veel vrije speling van de remschoenen.
Het part nr. voor de MGC handrem kabel is AHC 179 [Spaakwiel as] AHC 178 [Stalen wielen as]en heeft dus de correcte lengte. Kost ongeveer 30 euro.
Prijzen van onderdelen vliegen tegenwoordig omhoog.
Montage is vrij eenvoudig. Probeer een werkplaats hand boek voor de MGC te pakken te krijgen.
Ziet er prachtig uit.

Re: Handremkabel MGC

#3
Dag Hans, Dank voor je reactie. Ik heb recente de remschoenen van de C vervangen. Sindsdien ‘ pakt’ de handrem niet meer. Ik heb een Worksop manual maar vroeg me af de kabel zo ver uitgereikt kan zijn dat dat de reden is dat hij niet meer functioneert. Zal een vervangende kabel aanschaffen en kijken of dat werkt.
Grt

Re: Handremkabel MGC

#4
Stel de remschoenen zodanig in dat de remtrommel er net overheen past. Er is nu te veel ruimte.
Grote kans dat de handrem dan wel gaat pakken. Als het zelf stellende mechanisme goed werkt
Zal elke keer als de handrem wordt aangetrokken, het mechanisme worden geactiveerd.
Je kunt ook proberen door de handrem veelvuldig te bedienen of de speling kleiner wordt en de handrem gaat pakken.
cron