hoogte benzine level vlotterbakje su hs4 mg.b

#1
wie weet de exacte hoogte vanaf de bovenkant van het vlotterbakje van een su hs4 ,ik heb namelijk verschillende niveau ,nl,de voorste carb 29 m.m. en de achterste carb 24 m.m. onder de bovenrand vlotter bakje ,ik heb de achterste vlotter al bijgesteld ,maar niet erg veel resultaat er zitten al nieuwe afsluiters ingemonteerd ,of is dit verschillend niveau acceptabel.

Re: hoogte benzine level vlotterbakje su hs4 mg.b

#2
De hoogte vanaf de rand van het vlotterbakje is niet gespecificeerd.
Afstellen gebeurt door het deksel op z'n kop te leggen en de afstand tussen de rand en de vlotter te meten als hij aanligt op het naaldventiel.
Dat doe je door er het gladde deel van een boortje door te schuiven.
De specificatie is 3,2 tot 4,8 mm dus een bandbreedte van 1,6 mm
Het verschil in hoogte van de vlotter vertaalt zich rechtstreeks in het brandstofniveau in de vltterkamer.
Met 5 mm is dat verschil bij jou dus duidelijk te groot.

Re: hoogte benzine level vlotterbakje su hs4 mg.b

#5
dat wat je nu aangeeft ,met een boortje er tussen heb ik ook geprobeerd voor de maatvoering ,en ook met een klein beetje zelf blazen door het aanvoerpijpje en de overstroom dicht houden met de vinger , dan sluit hij mooi af ,de zaak weer gemonteerd .maar het resultaat is dat steeds de achterste niveau hoger licht dan de voorste ,ik heb de afstand ook al flink vergroot (7 mm ) maar geen verbetering ,daarom mijn vraag , wat de ongeveer de juiste hoogte is van het niveau in beide bakjes .

Re: hoogte benzine level vlotterbakje su hs4 mg.b

#6
Hallo Wim,
Zowel in de speciale Haynes manual voor Su Carburateurs als het officiele werkplaats handboek geven geen specifikatie voor de hoogte van dat nivo,alleen de truc met de boortjes.
Het enige wat ik nog kan bedenken is een verschil in gewicht van de vlotters, bijvoorbeeld door een klein lek in een van de twee.
Met een moderne electrroniche keukenweegschaal die weegt tot op de gram is dat wel te bepalen.
Niet te lang wachten na demontage, want als er eentje lekt , verdampt de benzine natuurlijk toch wel na het uitbouwen.
Andere optie is om de vlotters te wisselen,dan zou bij verschil in gewicht ook het nivo mee moeten wisselen