Nieuwe vulling voor stoelen MG-B '74

#1
Ik wil de stoelen van mijn MG voorzien van nieuwe foam vullingen van rimmerbros.com, en zit met een paar vraagjes:
- Is dit redelijk eenvoudig zelf te doen?
- Ik neem aan dat de buitenhoes op zijn plaats wordt gehouden door die seat-webbings onder de stoel? https://rimmerbros.com/Item--i-BHH580
- Zijn de stoelen op een relatief eenvoudige manier zelf uit en in de auto te monteren?

Excuses voor de (wellicht) onnodige vragen, maar ben redelijk nieuw en los van mijn stoelen is mijn MG volledig opgeknapt. Zittingen hangen echter dermate door dat ik dat graag ook vervangen zou zien.

Iedere tips wordt zeer gewaardeerd!

Re: Nieuwe vulling voor stoelen MG-B '74

#2
Stoelen zijn best eenvoudig in zijn geheel uit de auto de halen. Zeker als er nog de fabrieks originele bouten in gebruik zijn en die willen meewerken,
in dat geval demontage van binnenuit met een 1/2inch of sleutel 13, het fijnst werken die met met een ratel erin.
Bij veel MGB's zijn de bodemplaten wel eens vervangen en zijn de stoelen met bout-en-moer door de bodem gemonteerd, is wat lastiger.
Wellicht handig om te weten: voordat je de stoelen compleet uit elkaar haalt, indien het alleen om het zitgedeelte gaat en het alleen doorzakken betreft,
probeer het eerst eens met een set van de nieuwe snelbinders (seatwebbing) met desnoods een tapijttegel tussen seatwebbing en kussenschuim,
vaak is het kussenschuim door het zitten door de seatwebbing heen geduwd. Probeer dit eerst, misschien krijg je voldoende verbetering.
Bij terug montage hang je de twee stoelgeleiders die op de bodem komen in het deel van de stoelgeleiders wat aan de stoel vastzit,
de ene zet je vast met de drietand van de verstelling de andere met twee tie-raps in ongeveer dezelfde positie, zodat-ie er niet uitvalt.

Ooit eens voor iemand in de jaren negentig nieuwe stoelbekleding gemonteerd incl. nieuwe kussen etc., daarna kwam de klacht "ik zit te hoog".
IWas gewend aan de lage zit, zit je hoger steek je boven de ruit uit en met dak dicht weet je niet dat stoplichten bestaan nog los van knieruimte met in en uitstappen.
Nieuwe zitkussens kunnen aan de onderzijde wat afgeschaafd worden zodat je uiteindelijk op een iets mindere hoogte uitkomt dan nieuwe standaard kussens.

Re: Nieuwe vulling voor stoelen MG-B '74

#4
Hallo Joop,
Heb afgelopen Maart nog de zitting van de bestuurdersstoel van mijn MG vervangen, die was gescheurd van ouderdom.
Rob heeft gelijk wat betreft een nieuw zitkussen, je zit dan duidelijk meer "op" dan "in" de stoel.
Anderzijds, als het kussen te ver inzakt zet je te veel rek op je bekleding en naden gaan scheuren en leer of kunstleer lodderen.
Via de link hieronder kun je de relevante paginas downloaden van de brochure die ik eerder noemde

https://1drv.ms/b/s!AlAfnvFzwKGZrlrr-dF ... u?e=YQoh5K
je hoeft niet alle stappen te volgen, inknippen en dergelijke is in het verleden al gedaan als je de bestaande bekleding weer gebruikt.
Ook heb je niet alle gereedschap nodig, maar wel die "zelfgemaakte"haak om de webbing te monteren.
En ja, doe goede werkhandschoenen aan bij het verwijderen en weer monteren van die ronde klemveren

Succes!
Bert