ombouw remsysteem naar serv-systeem

#1
hallo,
voor mijn MGB Roadster US'71 heb ik de afgelopen jaren alle onderdelen verzameld (pedal box, servo, remcilinder, remleidingen set) om het remsysteem om te bouwen naar het servo bekrachtigde '76> systeem. De pedalbox is net terug van de straler/spuiter dus kan ik beginnen aan de ombouw.
Ik begrijp dat dit een hele klus is, m.n. de remleidingen monteren zonder de beschikking te hebben over een hefbrug/smeer put. (ik beschik wel over 4 as steunen + een rolbrancard).
Heeft iemand hier ervaring mee? De K&N luchtfilters zal ik moeten vervangen door conische filters en mogelijk moet de motorkap steun worden verplaatst naar de rechter zijde. Ter hoogte van het bevestigingspunt bevindt zich aan de rechterzijde echter de zekeringkast.
Ik had hier graag een foto geplaatst, maar dat is moeilijker dan de ombouw van het remsysteem.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Re: ombouw remsysteem naar serv-systeem

#2
Beste Twan,

Het ombouwen naar het late USA remsysteem is niet zo moeilijk.
De splitsing is voor - en achter. Deze remleidingen zijn in de USA 1971 versie aanwezig. Je kan ze dus in de motorruimte afkoppelen van de oude remcilinder. Vervolgens in de motorruimte inkorten/verlengen/opnieuw felsen en zo passend maken op de nieuwe situatie.

Het omzetten van de motorkap steun is makkelijk. Je kan de steun iets achter het zekeringkast zetten.

Succes, Henny Beumer

Re: ombouw remsysteem naar serv-systeem

#3
beste Henny,
bedankt voor jouw reactie. Vandaag heb ik beide pedal boxen vergeleken en het internet afgestruind naar foto's van de motorruimte van MGB's. Op de site van Moss zag ik dat beide remsystemen niet een identiek koppelingspedaal hebben. Ik moet het oude pedaal gaan hergebruiken, dus mogelijk wat extra werk om het het aan te passen.
Overigens heb ik gasveren besteld voor de motorkap. De oude telescoop steun was gammel en sowieso aan vervanging toe. De bevestigingspunten zitten net iets anders (gunstiger) en bijkomstig voordeel is dat de motorkap verder opent.
cron