Adres voor onderhoud regio Rotterdam (koelvloeistof lekkage probleem)#1

#1
2023-02-03 17.19.07.jpg
Hallo, ik ben nieuw lid omdat ik sinds kort een 1977 MG-B heb! Leuke auto en super leuk nostalgisch rijplezier. Ik ben echt een rijder en niet een sleutelaar. Daarom zoek ik ook een adresje (liefst in de regio Rotterdam) waar ik heen kan voor onderhoud en als er problemen zijn... en dat laatste: ik heb een probleem

Situatie: heel de dag gereden, geen probleem. Auto heeft een 1/2 uur voor de deur gestaan, vervolgens naar de stalling gereden(ritje van 5 minuten) toen viel me op dat richtingaanwijzers / toerenteller / ruitenwisser allemaal niet werkte (claxon/hazzard/lichten wel). Aangekomen bij de stalling, zag ik een plas koelvloeistof onder de auto, motor stond al uit. (geen idee of er een verband is tussen de electra en de lekkage)

Het leek uit een onderdeel te komen wat aan het blok zit tussen de achterste twee bougie kabels (zie geel omcirkeld of de foto).

Dus ik heb eigenlijk twee vragen:

1) iemand een idee wat dat kan zijn? en
2) kent iemand een goed adres voor onderhoud en het verhelpen van dit probleem?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groet, Marcel Benschop (Rotterdam)

Re: Adres voor onderhoud regio Rotterdam (koelvloeistof lekkage probleem)#1

#2
Het geel omcircelde is de kachelkraan en die zijn berucht voor lekkage en dan lekken ze fijn op je verdeler, heeft mij een keer een 1-2-3- ontsteking gekost.
De kraan kost niet veel, lekt doordat hij vaak niet gebruikt wordt en als je dan een keer de verwarming gebruikt gaat hij vaak daarna lekken.
Garage's in Rotterdam:
Garagedrijf Nico van de Ree in Schiedam
Heinz autoservice in Maasluis
MG workshop in Monster
Succes en m vr gr