Lekkende oliekeerring banjo as MG.B

#1
Onze B maakt nogal wat kilometers , en begint nu opnieuw weer olie te lekken aan de rechterkant van de as ,aan de buitenkant van de remankerplaat ,ik heb er al eerder een nieuwe keerring ingezet ,en zag dat er een groef op de as was ontstaan ,en dus tijdens de revisie een grote nijlon ring van ongeveer anderhalve m.m er eerst ingezet ,dan kwam de oliekeerring als het ware op een ander spoor , maar nu na vele jaren trouwe dienst begint het weer te lekken aan de buiten kant van de ankerplaat , het oliepeil is goed en de ontluchtingsdopje is open en schoon .
weet iemand hier een passende oplossing voor ?

Re: Lekkende oliekeerring banjo as MG.B

#4
Ik heb inmiddels bij de SKF dealer geinformeerd naar deze sleeve ,ja deze waren wel leverbaar maar hij had alleen de m.m. tabel ,na navraag dat het om een oude engelse auto ging dus inch maten , bleek ook die leverbaar te zijn ,maar dan moest ik wel de exacte maatvoering hebben want deze sleeve kunnen maar 1 keer bevestigd worden , nu is mijn vraag ,heb jij of weet iemand deze exacte maat van de banjo as ?

Re: Lekkende oliekeerring banjo as MG.B

#5
Ik heb de latere as onder mijn B, kan je dus helaas niet helpen.
Beste optie is denk ik om in de winter de zaak te demonteren en met een micrometer de diameter van de as op te meten.
Dat gaat dan in metrische maten, maar dat is om te rekenen.
Je MG is dan wel een aantal weken uit de roulatie
Wellicht heeft iemand een steek as liggen en kan de maat opmeten