Probleem met de MG B

#1
Hallo medeleden en lotgenoten,

Probleemomschrijving

Motor slaat af tijdens tijden een rit op de autosnelweg, weersgesteldheid : 9 graden Celsius en regen, na een korte pauze loopt de motor weer maar slaat telkens af benzineleiding naar carburateur losgenomen en geen benzinedruk, maar na een aantal minuten weer wel en dan loopt de motor weer slechtst een paar honderd meter om dan weer af te slaan.
Ik ben huiswaarts gekeerd op de hink stap spong wijze en op een afstand van een km liep de motor weer als van oudst, temperatuur is inmiddels opgelopen naar +/- 14 graden Celsius en de regen was passe.

De auto heeft tot nu toe altijd goed gereden

De motor is uitgerust met een Weber carburateur, be benzinepomp is van het merk Nardi en is een klein jaar geleden vervangen, en ik tank uitsluitend E5 van het merk ARAL in Duitsland
Er zit geen luchtfilter op de carburateur. de motot

Ik vermoed dat het hier omschreven probleem temperatuur gerelateerd is in het verleden heb ik wel gemerkt dat indien de temperatuur daalt de motor nijgt tot inhouden en een beetje vermogen verliest, maar bij minder toeren weer normaal loopt.

Bouwjaar van de MG B is 1978

Wie heeft hier een advies c.q goedse raad?

Vrl gr

Lex Janssen

Re: Probleem met de MG B

#2
Bevroren carburateur?
Door expansie van de aanzuiglucht koelt deze sterk af in de venturie van de carburateur
Vocht in de lucht kan dan bevriezen en kanaaltjes afsluiten
Een van de redenen dat er vroeger vaak een zomer en winterstand op het luchtfilter zat

Testen
Probeer een stuk geschikte slang op de lucht inlaat van de carburateur te schuiven die je boven het uitlaatspruitstuk uit laat komen
Dan zuigt hij warmere lucht aan

Re: Probleem met de MG B

#5
Henny,

Ik denk er over om het gehele benzine circuit na te lopen o.a. de tank, de leiding naar de carburateurs en de Weber te vervangen door 2 S.U.'s met luchtfilter.

De benzineleiding ook maar vervangen door een koperen leiding, redenen om de zaak te vervangen zijn : ik trof een zwarte substantie aan in het beninefillter dat eventueel afkomstig is van een benzineslang.
Ik wil namelijk onbezorgd naar het buitenland kunnen rijden.

De hierboven werkzaamheden voer ik pas na december uit, aangezien ik eerst mijn werkplaats afgebouwd heb.

Hartelijk dank voor jullie medeleven en goede adviezen, wordt vervolgd.

Vrl gr.

LEX

Re: Probleem met de MG B

#9
210100 schreef:
13 okt 2022, 09:25
hey geef even een paar tikken met een hamer op de benzinepomp het is een verdringerpomp die makkelijk to 1000 bar kan gaan dus even hard tikken
Max,
De maximale druk van de SU brandstofpomp is ongeveer 0,3 bar. De vlotternaalden laten de pomp stoppen als de vlotterkamers vol zijn. De maximale opbrengst is 100/125 ltr/h.
cron