Opkrikken MGA

#1
Als ik achter een lekke band krijg...(hopelijk niet),
Op welke plek moet ik mijn krik dan plaatsen?
Voor de voorwielen weet ik het wel.....

Klopt het dat ik de krik kan plaatsen onder de bladveren dicht bij de achteras onder de vierkantig plaat met de 4 bouten erin..?
Mvgr

Re: Opkrikken MGA

#2
220069 schreef:
01 sep 2022, 09:19
Als ik achter een lekke band krijg...(hopelijk niet),
Op welke plek moet ik mijn krik dan plaatsen?
Voor de voorwielen weet ik het wel.....

Klopt het dat ik de krik kan plaatsen onder de bladveren dicht bij de achteras onder de vierkantig plaat met de 4 bouten erin..?
Mvgr
Volgens mij verschillen de B en de A hier niet in. Onder de as zelf kan altijd en dat geldt ook voor de plek waar de as aan het verenpakket wordt vastgehouden....
Andere plekken onder de achterveren zijn niet aan te raden en de voorste plek van de veer moet je veel te hoog opkrikken om het wiel van de grond te krijgen

PS I heb op mijn B de oorspronkelijke krik veilig opgeborgen, die gaat niet meer in de wagen mee. Een zo klein mogelijke schaarkrik past prima onder die plaat op de achteras
Waar je bij de B wel last van hebt is dat met teveel lading achterin het achterwiel te ver in de wielopening naar boven komt om hem simpel af te nemen, dus eerst bagage eruit is dan nodig.
Volgens mij heb je daar met een A geen of minder last van. Toch raad ik iedereen aan om één keer thuis een wielwisseling te oefenen: "just in case" of "better safe than sorry" ;-)