Loszittende kroonmoeren achteras

#1
Een vreemde gewaarwording: De beide kroonmoeren van de steekassen zaten bij mijn MG B van bouwjaaar 1978 handvast, wel met een splitpen geborgd.

Ik deed deze ontdekking bij een controle voor de APK, de remschoenen bevonden zich in een oliebad dat zich gevormd had in de rechter remtrommel.

De vorige eigenaar had wel de remvoeringen en de remcilinders vervangen maar de oliekering van de steekassen laten zitten, al met al een vreemde handelwijze van de v orige eigenaar de monteur die deze reparatie heeft uitgevoerd.

Ik ben nu de remvoeringen en de trommels en de remslangen aan het vervangen als mede een remleiding.

Wie weet het aantrekkoppel van de beide kroonmoeren van de steekassen?

Re: Loszittende kroonmoeren achteras

#2
Op achterassen heb je fors hogere koppelwaardes op de kroonmoeren, zo van 130 of zelfs 150 lbf. Ik ken die 130 al van mijn banjo achteras en ik verwacht iets soortgelijks op de Salisbury
In een document via MGE staat een 150lbf waarde via de tekst : "Half-shaft nut 150 lbf /Semi floating axle/ tighten to align to next hole (van de kroonmoer)

Alleen de moer op de pinion as is bij de Salisbury sterk afwijkend: trek je die teveel aan gaat de interne afstandsbus stuiken en moet de diff speling helemaal opnieuw worden ingesteld...