Re: Slecht werkende richting aanwijzer

#2
Dat betekent meestal dat er te weinig stroom door het relais heen loopt. Er moet 3,5 tot 4 ampere doorheen gaan om hem te laten knipperen (als het de originele is). Heb je geen sidemakrer lights meer of ie er ergens door roest wat meer weerstand dan gaat het mis. Of de spanning is te laag. Doen ze het niet met alleen contact aan? Dan is de 12 volt te laag.
Meestal op te lossen met een elektronisch after market relais. Die heeft minder stuurstroom nodig.
Als je streeft naar perfectie heb je altijd wat te doen tussen 2 ritjes. :idea:
1974/7 MGB roadster USA

Re: Slecht werkende richting aanwijzer

#3
Meestal slechte contacten, iets dat op oude wagens veel voorkomt, maar het kan ook te weinig belasting op de primitieve flasher unit zijn, één lampje minder en ze knipperen al te langzaam of niet. Volgens mij een perfect moment om over te stappen op electronische flashers, dan kan je gelijk desgewenst stapsgewijs overstappen naar LED's zodra je dat wilt. Er zitten twee flashers in de B, één voor de richtingaanwijzerfunctie en een aparte voor de hazardschakeling op diezelfde lampjes (een vreemde oplossing, het had met één flasher ook best gekund via een andere opzet)

Classiccar LED's in de UK levert prima electronische flashers met aansluitingen conform ISO, omdat de B aan geen enkele standaard voldoet wel opletten hoe je ze aansluit
Deze flashers werken met een extra aardeaansluiting, de zwevende tweedraads flashers die net zo aangesloten zitten als de oude versies zou ik niet nemen, zijn minder betrouwbaar
Er zit een simpel aansluitdocumentje bij die flashers geleverd Earth, B battery en L light(s) simpel genoeg
zie https://www.classiccarleds.co.uk/produc ... suits-leds

Re: Slecht werkende richting aanwijzer

#5
Dag Charles,
Als je toch besluit om aan je flasher te werken dan is het misschien een tip om deze dan meteen op een veel beter hoorbare en makkelijker toegankelijke plaats te monteren. De Flasher zit nu aan de "Engelse kant" (achter het dashbordkastje) . Een voor ons eigenlijk verkeerde en te ver van de bestuurder gelegen plaats. Daardoor zeer slecht hoorbaar! Een betere plaats is b.v in de kunststofkap aan de stuurkolom. Deze kap werkt dan meteen als een klankkastversterker van het flasher-geluid. Een artikel hierover is geplaatst in het MG nieuws van april 2008. Natuurlijk is het artikel via onze website makkelijk in te zien bij "Technische artikelen". De zoek titel is: "Een hoorbare flasher" april 2008. Een klusje dat men zittend vanuit de voorstoelen kan uitvoeren. Succes JW.