Elektrische Stuurbekrachtiging MGB

#1
Voor een Engelse MG vriend zoek ik een adres waar hij een elektrische stuurbekrachtiging set kan kopen om zelf in te bouwen.
EZ powersteering wil alleen verkopen als zij het inbouwen maar mijn MG vriend wil dat zelf doen.
Hij heeft al bij de Engelse agent van EZ powersteering in Teignmouth geinformeerd en die vraagt 1900 pond!

Re: Elektrische Stuurbekrachtiging MGB

#2
Er kwam regelmatig iemand met een aftermarket unit om de besturing bekrachtigd te maken langs op speciale bijeenkomsten als de autojumble. Ik weet niet of dat die EZ powersteering was
Nooit de naam van opgeschreven, maar misschien levert Google wat andere potentiële leveranciers op. Post Brexit zijn leveringen naar het VK er fors lastiger op geworden. Vroeger, voordat het VK EU lid werd staken mensen met hun B ook al het kanaal over om een rechtsgestuurde B in enkele dagen naar linksgestuurd te laten ombouwen. Terugrijden en niets zeggen was voldoende.
Volgens mij kan je dit nu omgekeerd ook weer uithalen: rij met een Engelse B naar Nederland en laat hier inbouwen. Ik kan me voorstellen dat leveranciers garantievragen welbewust uit de weg gaan, door inbouw door henzelf te verplichten. Helaas een proces dat ook een aardige kostenpost oplevert, 2000-+ Euro ben je snel kwijt