ervaringen met het balanceren van Rostyles
Geplaatst: 12 mei 2013, 10:35
Wat zijn zo de ervaringen met het balanceren van met name de voorwielen van het Rostyle type? Nèt, bij het plaatsen van andere banden op mijn Rostyles bleek één van de wielen ook op statische wijze (dus niet op de as) niet meer balanceerbaar. Daar komt deze week een nieuwe exemplaar voor in de plaats. Wel acceptabel te stabiliseren wielen op de voorwielen leveren toch trillingen in het stuur op, bij de bekende resonantiesnelheden tussen de 70 en 80 miles/hr (112 en 128 km/u).
Nu balanceerde mijn Henze in Rijswijk in 2007 de voorwielen nog dynamisch, op de as gemonteerd na en dit keer deed men dat niet. Dus er is nog hoop, als ik ze dat alsnog laat doen
Maar hun stelling was al wel, dat zij dit soort wielen vaak lastig goed kregen, ook al waren zij nieuw. Is dat ook jullie ervaring? Ik heb expres laten balanceren op de boutgaten (114,3 mm steek) Dat foute wiel trilde zich zowaar onder het aanzetstuk uit
NB Mijn vorige banden waren stokoude Michelin XAS-types, die door hun asymmetrische profiel min of meer zelfsporend zijn en eventuele lagerspeling zouden helpen wegdrukken. Nabestelde, in speciale series nieuw geproduceerde XAS'n kosten overigens 300€/stuk en kwamen daarom voor mij "nicht im Frage", ook al trilde daarmee het stuur nauwelijks...
Nu balanceerde mijn Henze in Rijswijk in 2007 de voorwielen nog dynamisch, op de as gemonteerd na en dit keer deed men dat niet. Dus er is nog hoop, als ik ze dat alsnog laat doen
Maar hun stelling was al wel, dat zij dit soort wielen vaak lastig goed kregen, ook al waren zij nieuw. Is dat ook jullie ervaring? Ik heb expres laten balanceren op de boutgaten (114,3 mm steek) Dat foute wiel trilde zich zowaar onder het aanzetstuk uit
NB Mijn vorige banden waren stokoude Michelin XAS-types, die door hun asymmetrische profiel min of meer zelfsporend zijn en eventuele lagerspeling zouden helpen wegdrukken. Nabestelde, in speciale series nieuw geproduceerde XAS'n kosten overigens 300€/stuk en kwamen daarom voor mij "nicht im Frage", ook al trilde daarmee het stuur nauwelijks...