090086 schreef:ik heb ook geen reserve band bij me maar een vulmiddel in een spuitbus.
Dat had bij Kasteel Pierrefonds ècht niet geholpen: "ce pneu soit complètement foutu" (zei de bandenman daar: lees aan flarden gereden). Vroeger had ik ook zo'n spuitbus bij me, maar de meeste gaten kan je er niet mee dichten. Lang leve het standaard reservewiel of desnoods het wat kleinere "Saab" thuisbrengertje als je iets meer bagage achter in je open B wil bergen
Zelf berg ik een forse selectie reserve-onderdelen voor de B
onder het standaard reservewiel. Alles wat dáár zit, hoeft niet elders ruimte in beslag te nemen. Jaren lang is met deze opzet gecampeerd, waarbij twee koffertjes kleding meegingen, naast een kleine tent, luchtbedden + slaapzakken, met kookspullen, klapstoeltjes + tafeltje en een koelbox die allemaal hun plaats vonden. Zie ook mijn films over die tijden via de
algemene discussies op onze site en de referenties naar
YouTube
Binnenkort zal het met twee wat grotere koffertjes of reistassen op een trektocht door België en Noord-Frankrijk al heel wat ruimer achterin worden. Over het weer daar maak ik me meer zorgen dan over de bagageruimte
NB Opklapbare kruissleutels zijn er in twee uitvoeringen: 1) twee losse staven met een gat in het midden voor een bevestigingsbout, deze neemt nauwelijks ruimte in beslag (jaren gebruikt, maar wel wat zwak door die zwaar belaste bout) en 2) een sleutel waarvan twee van die armen door het opschuiven van dikke bussen opklapbaar worden (iets meer ruimtebeslag, maar ook die past in de oude krikzak en is vele malen steviger van constructie) Uitvoering 2) is mijn huidige keuze, ook voor sleutelen thuis