MG-B 1974 windvanger.

#1
Hallo beste lotgenoten.
Ik heb graag wat info over een windvanger voor onze MG-B / 1974.
Door op internet te zoeken heb ik gezien dat er meerdere soorten windvangers zijn, namelijk die je niet in kunt klappen. Die je uit elkaar moet halen en in een speciaal daarvoor in een tas moet opbergen en ik heb er gezien die je kunt laten zitten en in kunt klappen als je hem niet gebruikt. Ook in de afwerking zit nogal wat verschil. Ik heb ze gezien in de prijsklasse van 125,- tot 170,- euro. Ook zit er geloof ik nog al wat verschil in de doorkjijkbaarheid.
Van horen zeggen zijn ze wel erg effectief en dat is voor mijn vrouw haar kapsel mooi meegenomen, voor mij maakt het niet uit, dat krijgt een orkaan nog niet in de war. ( niet te verwarren met oorlog )
Kunnen / willen jullie daar mij wat info over geven, wat het beste is en wat ik beter niet kan aanschaffen. Misschien is er ook iemand die er nog een heeft liggen waar hij of zij afstand van wil doen.
Ik hoor het graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Ad Coertjens

Re: MG-B 1974 windvanger.

#2
Hallo Ad,

Het is heel persoonlijk wat je mooi vindt op je B. Ik werk zelf met een volledig doorzichtige windvanger van Plexiglas waarvan ik de armen wat heb verlengd zodat de stoelen wel helemaal achteruit kunnen. Werkt prima, maar bij het sluiten van de kap altijd wel wat werk. Het mooie van deze windvanger is dat je hem bijna niet ziet en geen afbreuk doet aan de lijnen van de auto.
http://www.collectioncar.com/detailed.p ... =2&lang=nl

Succes met de zoektocht.

Mvrgr Gerrit
Have Fun, make history in de polder

Re: MG-B 1974 windvanger.

#4
Dag Ad,
Kom zeker naar de British Auto Jumble op 19 juni in Waalwijk. Daar kun je vele MG-B bewonderen met de meest uiteenlopende type windvangers. Zelf heb ik op mijn MG-B een windvanger/stopper van een MG-F gemonteerd. (gebruikt: 120 euro bij Cowa Car-Parts) Valt iets meer op maar kan bij het opzetten van de softtop gewoon neergeklapt worden. Jan W.
cron