Re: Wegligging MGB

#3
Had vorige week ook zo,n MGB met dit gebrek. Moeren van de U bolts goed vastgezet en probleem was verholpen. Ook zat er een spaakwiel los. Bleek dat de laatste gangen van de schroefdraad vol met hard geworden vet
zaten. Schroefdraad schoongemaakt en de vleugelmoer kon weer worden vast geslagen met de nylon hamer.
Had ik hem ook mee los moeten slaan, dus hij liep echt vast op het harde vet.

Re: Wegligging MGB

#4
De paspennen die met rubber erom heen de bladveerpakketten op hun juiste plaats tov de achteras houden moeten ook precies goed zitten, alleen aandraaien van de selflocking moeren op de beugels is anders onvoldoende. En niet vergeten om de zoveel beurten die selflocking moeren weer licht na te trekken (sommigen nemen daar elke 10.000 beurt voor). Mochten ze steeds losraken dan toch maar een extra normale moer erop. Zo zaten ze vroeger altijd geborgd, toen die zelfborgende moeren nog niet werden toegepast.... Uitbreken is typisch iets van de achterveren, shocks veroorzaken zoiets niet