Synchroniseren SU carburateurs

#1
Mijn zoon Sjors loopt tegen onderstaand probleem aan en het lukt ons niet de carb's goed te synchroniseren. Wie heeft nog een tip?

Goedemiddag! Ik ben bezig met het synchroniseren van mijn SU carburateurs op mijn MGB. Maar het lukt niet zoals het zou moeten, de achterste carburateur zuigt zoveel meer lucht aan dat ik de voorste carburateur veel te hoog moet opdraaien met de stelschroef. Valse lucht check al gedaan, naalden lopen vrij, zuigers zakken mooi op de brug. Nu heeft er in het verleden een emissie pot op de auto gezeten, kan het zijn dat het inlaatspruitstuk hierdoor anders is qua volume aan de voor en achterzijde? Iemand nog een tip?
Groeten Sjors

Re: Synchroniseren SU carburateurs

#2
Hallo Sjors,
Het synchroniseren van de carburateurs komt neer op het gelijk afstellen van de opening van de beide gaskleppen. Door de balansbuis is het vacuüm in het spruitstuk voor beide carb's gelijk, je zal naar de gaskleppen moeten kijken: Blijft er één op een kier staan? Zit er een overrunklepje in dat niet sluit? Is de verhoogde stionairafstelling van de choke ontregeld? Is de speling op de gasklep asjes binnen de perken? Misschien kan je wat met deze vragen. Zijn de carb's eraf geweest of is het probleem spontaan ontstaan?   Meer informatie over het type carb's en over de voorgeschiedenis geeft mogelijk meer kans op antwoorden, waar je wat aan hebt.
Groet, Steef.