Kofferklep van B roadster

#1
beste Medeleden,
ik heb een reserve kofferklep met rekje voor mijn B roadster bj '70 aangeschaft en laten spuiten. Mijn bedoeling is om dit jaar met de Mg op vakantie te gaan en dan een bagagekoffer op het rekje te zetten. Aangezien de originele kofferklep (zonder rekje) maar met slechts 1 stangetje open blijft staan wil ik dit op de reserveklep beter en steviger maken. Zijn er telescoopveren liefst 2 stuks in de handel die ik onder mijn reserveklep kan monteren zodat het open doen van de klep een stuk stabieler gaat. Ik ga de reserveklep alleen maar gebruiken als we extra bagage nodig hebben. Heeft iemand dit ook al eens gedaan of heeft iemand hier een perfect idee over . Hoor het graag.
Alvast bedankt.
groet
Johan Everaerts 180019

Re: Kofferklep van B roadster

#5
180019 schreef:
10 mar 2021, 10:42
Beste Gerrit,
bedankt voor je reaktie. Een vraag heb jij deze veren zelf zelf ook gemonteerd en zo ja werkt het goed?
groet,
Johan
Hallo Johan,

Ik heb ze zelf ook gemonteerd zitten om exact dezelfde reden. Ze bevallen goed, de kofferklep trekt niet meer krom en de gasveren houden de kofferklep netjes open ook met een koffer erop. Heb even een paar plaatjes voor je geschoten.
Koffer op rek.jpg
Gasveren koffer.jpg
Have Fun, make history in de polder
cron