150073 schreef: ↑29 mar 2021, 13:32
In de MGB GT LE50 zit een Mazda MX5 bak, wellicht kun je bij frontline developments navraag doen. Ook wat betreft de benodigde aanpassingen.
Goede tip, alleen Frontline bouwt/bouwde in de MGB GT LE50 een Mazda motor in gekoppeld aan de Mazda versnellingsbak.
Dus geen oplossing daar om een Mazda bak aan MGB blok te koppelen.
Ik vind dit topic steeds vermakelijker worden.
We begonnen met de vraag voor een MX5 bak, die zijn er genoeg in Nederland vaak met Apollo-missie km standen, geen vraag hoe die in te bouwen.
Bij deze een samenvatting voor de oplossing
1/ Nieuwe MX5 bak met complete inbouwset met koppelingshuis en alle appendages ex Vitessee UKP 3.229,00 excl. VAT en excl. verzenden
2/ Hi-gear Ford T9 inbouwset met koppelingshuis en alle appendages excl. versnellingsbak UKP 1.125,00 excl. VAT, excl. verpakken, excl. verzenden
Hi-gear recon Ford T9 5 bak standaard specificatie UKP 1.065 ,00 excl.VAT, excl. verpakken, excl. verzenden
Dus verschil tussen een set met een nieuwe MX5 bak en een gereconditioneerde Ford T9 5 bak is ruim UKP 1,000 + VAT .
In Nederland op zoek gaan naar een Ford T9 5 bak op de sloop ? Denk dat ze heeeel erg zeldzaam zijn geworden en er zijn van de T9 bakken waar de bak en koppelingshuis een ondeelbare eenheid zijn,
dus je moet zeer gericht gaan zoeken.
Zoals eerder aangegeven heb ik zelf een MGB met Ford T9 5 bak, ten tijde van inbouw waren de Vitesse MX 5 sets nog niet op de markt, anders had ik gekozen voor de MX5 set.
Indien een MGB zonder overdrive de grondslag is van deze vraag, overweeg een "engelse" MGB overdrive bak (met overdrive op 3de en 4de) te vinden en die in te (laten) bouwen, goedkoopste oplossing