Re: MX-5bak

#2
Beste Hage, neen helaas niet iets te koop, wel benieuwd hoe u dat gaat realiseren om die in te bouwen in een MGB.
Zelf in bezit van een 1980 B met de Ford Sierra 5 bak, om die in te bouwen bestaan complete sets incl. o.a. het bellhouse e.d., denk dat zoiets ook nodig is om een MX5 bak in te bouwen.

Re: MX-5bak

#3
210032 schreef:
03 mar 2021, 12:08
Ben op zoek naar een passende MX-5 bak voor mijn MGB 1978. Heeft iemand iets te koop?
MOSS E biedt zoiets kant en klaar aan, dus helemaal geschikt om aan één van de types motorblok aan te sluiten en met aangepaste aandrijfas.
Prijzen varIeren afhankelijk iets van je motor type (4 maar ook 8 cylinder) en Tourer of GT. maar je ben altijd zo'n 3000 UK Pounds kwijt :o

Re: MX-5bak

#5
Heb nu bijna 3 jaar geleden een Mazda mx 5 versnellingsbak ingebouwd. Deze indertijd bij Moss aangeschaft en werd compleet met bell-house, drukgroep en teller kabels etc. geleverd. Aan de tunnel of andere delen van het chassis hoefden geen aanpassingen te worden verricht. Bij serieuze interesse kan in overleg altijd bij mij worden gekeken naar de ingebouwde bak.
Groet Henk

Re: MX-5bak

#6
Ik ben bekend met de inbouw van de diverse mogelijkheden voor inbouw van een 5-bak, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar een MX-5, vanwege de Japanse kwaliteit en het is tevens de meest moderne bak en schakelt als boter. De producent is Vitesse LTD. Zij leveren o.a. aan Moss. Niet echt goedkoop nu sinds de Brexit, reken op Euro 4300,- bezorgd.

Re: MX-5bak

#7
Dat is bijna 2 maal de prijs die ik voor de bak betaalde. Ik heb indertijd de bak zelf uit Engeland gehaald, dat zal nu waarschijnlijk niet meer gaan. Levert Moss de bak niet via Parijs? Het voordeel daarvan zou al zijn dat de bak opgehaald kan worden, scheelt al de transportkosten.
Henk

Re: MX-5bak

#9
150073 schreef:
29 mar 2021, 13:32
In de MGB GT LE50 zit een Mazda MX5 bak, wellicht kun je bij frontline developments navraag doen. Ook wat betreft de benodigde aanpassingen.
Goede tip, alleen Frontline bouwt/bouwde in de MGB GT LE50 een Mazda motor in gekoppeld aan de Mazda versnellingsbak.
Dus geen oplossing daar om een Mazda bak aan MGB blok te koppelen.

Ik vind dit topic steeds vermakelijker worden.

We begonnen met de vraag voor een MX5 bak, die zijn er genoeg in Nederland vaak met Apollo-missie km standen, geen vraag hoe die in te bouwen.

Bij deze een samenvatting voor de oplossing
1/ Nieuwe MX5 bak met complete inbouwset met koppelingshuis en alle appendages ex Vitessee UKP 3.229,00 excl. VAT en excl. verzenden

2/ Hi-gear Ford T9 inbouwset met koppelingshuis en alle appendages excl. versnellingsbak UKP 1.125,00 excl. VAT, excl. verpakken, excl. verzenden
Hi-gear recon Ford T9 5 bak standaard specificatie UKP 1.065 ,00 excl.VAT, excl. verpakken, excl. verzenden

Dus verschil tussen een set met een nieuwe MX5 bak en een gereconditioneerde Ford T9 5 bak is ruim UKP 1,000 + VAT .

In Nederland op zoek gaan naar een Ford T9 5 bak op de sloop ? Denk dat ze heeeel erg zeldzaam zijn geworden en er zijn van de T9 bakken waar de bak en koppelingshuis een ondeelbare eenheid zijn,
dus je moet zeer gericht gaan zoeken.

Zoals eerder aangegeven heb ik zelf een MGB met Ford T9 5 bak, ten tijde van inbouw waren de Vitesse MX 5 sets nog niet op de markt, anders had ik gekozen voor de MX5 set.

Indien een MGB zonder overdrive de grondslag is van deze vraag, overweeg een "engelse" MGB overdrive bak (met overdrive op 3de en 4de) te vinden en die in te (laten) bouwen, goedkoopste oplossing 8-)
cron