Olielekkage mgb

#1
Goedendag,

ik zit met een probleem wat ik wil oplossen: je zal het niet verwachten maar mijn 78er rubberbumper mgb lekt olie.
Normaal is het een druppeltje maar de laatste tijd worden het wel veel druppels.
Hij lekt ter hoogte van de dwarsbalk van de versnellingsbak, kan dat zijn dat hij lekt dat waar, volgens mij, de kabel voor de snelheidsmeter de bak in gaat?
Ik ben al op zoek naar afbeeldingen of illustraties maar tot op heden nog niets kunnen vinden, vandaar mijn vraag hier.
Alvastbedankt voor de reacties.
Mvg Gerrit
Een dag niet gewerkt is een dag vrij geweest

Re: Olielekkage mgb

#4
De filter/pakking daar op de overdrive is ook een bekende en vervolgens de simmering om de aandrijfas achterop de bak of OD. Helemaal ontvetten en dan weer kijken helpt ook. Er bestaat ook een oiletoevoeging die oplicht onder UV licht in het donker. Ik kon er niet mee overweg, maar soms is dat ook oplossing om de bron te vinden. Ga er niet bij voorbaat vanuit dat waar de meeste olie zit ook het lek dichtbij te vinden is, onder het rijden gaat de olie door de rijwind fors aan de wandel! Zelfs motorolie komt zo naar achteren aan...