3 cilinders

#1
De 71 MGB van mij staat in een keer en loopt prima op alle 4 cilinders, maar naar een kilometer of zo met de choke in kan ik niet boven de 2000 toeren komen zonder dat het terug valt op 3 cilinders neem je gas terug dan loopt het perfect weer op 4 cilinders, ik dacht eerst dat de choke was blijven hangen, maar is niet zo, brandstof toevoer is ook in order, soms naar een poosje is het over en kan ik gewoon door rijden.
Graag jullie gedachten hierover, ontsteking is elektronisch.
Alvast bedankt.

Re: 3 cilinders

#2
Beste James,

Tja, het kan van alles zijn maar klink niet ernstig. Ik zou eerst de bougiekabels aan een nadere inspectie onderwerpen. Wellicht zit er een eentje niet goed in de kap of dop. Als het euvel nog niet verholpen is, elke bougie eruit draaien en controleren op een vonk (bougie aan de kabel, vasthouden met een geisoleerde tang) . Mogelijk een defecte bougie.
Laat eens weten of het probleem verholpen is?

Succes

Re: 3 cilinders

#3
Ik heb eens een tijd rond gereden met veel te oude bougiekabels, die oude, blauwe Lucas types die al lang niet meer te koop waren. Op één van mijn grote beurten (6000miles/10.000km) vond ik één van de bougiekabels wat slap aanvoelen en ja hoor: er zat een interne onderbreking in. Sinds die tijd meet ik op de grote beurten mijn 5 kabels door (4 naar de bougies, één naar de bobine), tenzij ik ze tussentijds toch al vernieuwd heb

Defecte bougie met interne doorslag kan ook, maar zoiets heb ik zelf in 42 jaar bezit van mijn B nog niet meegemaakt. Ik brak één keer een Champion N9YCC met een scheef geplaatste bougiesleutel dat is alles
Wat wel vaker voorkomt is een te lang gebruikte verdelerkap waar aan de binnenzijde door vonkoverslag verkoolde paden onstaan, die de electrische energie van de bobine wegleiden van de bougiekabel(s)