Re: rubber kofferdeksel

#2
Een MGB heeft een/1 rubberseal voor de kofferruimte.
Tot chassisnummer 401000 is de rubber seal aan de onderzijde van de klep gemonteerd.
Chassisnummer 401000 en hoger hebben de rubber seal op de rand van de carrosserie.
Maar nimmer twee seals (op en de klep en op de carrosserie rand).
Check aub uw chassisnummer, daar het aangegeven noummer 401000 van circa maart 1975 is.

Re: rubber kofferdeksel

#3
nee we hebben ook maar 1 rubberseal gemonteerd aan de onderzijde van de klep ,maar het rubber hebben met veel werk erin gekregen het deksel zelf eraf gehad om het rubber netjes in de groef gemonteerd ,vooraf hebben we waar de klep aan vast zit aan de beugels goed afgetekend da hij weer op de juiste plaats komt ,maar ja heb net het gevoel dat dit rubber wat dikker is ik krijg met wat kracht niet dicht ik heb ook al in de kofferbak waar het slot in valt zover om hoog gebracht maar ook niet, dan zie je ook dat de zij kanten van de klep niet mooi vlak is met de carroserie.

Re: rubber kofferdeksel

#6
Als het rubber goed op de plek zit, dus niet dubbel zit of zo kan het hier niet aan liggen.

Het is een goed idee om de klep met een gewicht op druk te houden. Niet overdreven uiteraard, maar genoeg om de klep laag te houden.

Ook kun je de afstand tussen scharnier en klep vergroten door hier een ring tussen te leggen. Dan zit de klep wat hoger en kan de klep misschien dicht.
Deze ring kan dan na een tijdje kleiner of weg gehaald worden

Re: rubber kofferdeksel

#7
Kijk uit met het overmatig drukken op de klep! Heb ik ook gedaan en kreeg de klep niet meer van het slot. Heb op het punt gestaan om het slot uit te boren maar heb er voor gekozen om met de slijpschijf een driezijdig gat in het achterschot te maken. Over de 4e zijde heb ik het metaal toen terug gebogen zodat ik met een stok de pal kon lichten. Uiteraard daarna weer wat laswerk. Na verloop van een paar maanden is het rubber zich toch gaan zetten en is nu ok.
Succes!

Re: rubber kofferdeksel

#8
pffff nou heb weer bij iemand weer een ander rubber besteld( ja tegenwoordig heb je allemaal imitatie spul) ik probeer weer maar wat om het deksel zo te sluiten als het vorige rubber ,maar helaas kreeg nu weer een rubber wat niet aan het bovendeksel moest worden,maar onderop dus .is er nou niet meer ergens een orgineel rubber van een mgb tourer van 75 ?? dat lijkt me zo vreemd ,we blijven volhouden net zo lang dat ik maar een orgineel rubber heb

Re: rubber kofferdeksel

#9
Helaas weet ik geen oplossing.
Ik heb het zelfde probleem, alleen heb ik het rubber al 3 jaar geleden vervangen, maar nog steeds staat de kofferdeksel te hoog t.o.v. de carrosserie.
Reken er dus maar niet op dat het rubber zich gaat settelen.
Ik heb wel op een paar punt het rubber ingesneden en de scharnieren opnieuw afgesteld.
Is hierna wel iets beter geworden.
Mocht je tot een oplossing komen, of ergens het juiste rubber weten te vinden, dan houdt ik met aanbevolen.
Gr,
cron