Verchromen van bumpers

#1
Wie kan raadgeven. Mijn chrome bumpers beginnen de tand des tijds te vertonen. Wat is wijsheid: Originele bumper opnieuw laten verchromen of nieuwe bij Moss bestellen.
Wat zou het opnieuw verchromen ongeveer kosten en welk bedrijf is daar voor aan te bevelen?
Graag een reactie. m.v.g. Dick

Re: Verchromen van bumpers

#2
Beste Dick,
Herchromen, nieuwe "Moss" bumpers of misschien nieuwe rvs bumpers.
Weet u zeker dat uw MGB nog voorzien is van de originele chroom bumpers ?
Misschien een gekke vraag, maar sinds eind jaren tachtig/begin jaren negentig van de vorige eeuw werden er geen bumpers meer in de UK geproduceerd, alleen werden sinds die tijd in India of Taiwan gekopieerde bumpers geleverd.
Hadden ze nu maar een goed exemplaar daarheen gestuurd als mal, want de meeste MGB's hebben deze exotische bumpers met afhangende
hoeken, zelf de door Frontline geproduceerd MGB LE en MGB Abingdon editie hebben van die fraaie hangoor bumpers.
Kijk eens voor afbeeldingen van originele bumpers op de foto's van het wel bekende boek "Original MGB" en vergelijk die met de bumpers op uw auto.

Deze informatie geef ik zodat u wellicht niet een setje kopie bumpers laat herchromen.
Zelf rijd ik met RBB's (rubber bumper B's) maar ik heb diverse chrome bumpers B's in bezit gehad.
Ik heb zelf wel dingen (brommer/motorfiets) laten herchromen bij Tolenaar in Rotterdam, kijk eens op hun website.
En denkt U ook eens aan RVS bumpers, ze bestaan eindelijk ook voor de MGB, jaren lang niet leverbaar omdat MGB bezitters
er geen geld voo over hadden om het zo uit te drukken.

Succes en wijsheid met uw beslissing en in the meanwhile Stay Safe.

Re: Verchromen van bumpers

#3
In Uden is een bedrijf gevestigd genaamd Chroming and Restoration adres is
Maastraat22 5404 nd telf 0651657763 heeft ook een site www.vercromen.nl
Heb hier 2 jaar geleden 1 achterbumper met 2 rozetten op nieuw laten verchromen kosten schrik niet 575,00 €
Deze stuurt na voldoende deelnemers lading naar Hongarije dacht ik omdat de miljeu eisen hier veel strenger zijn.
Zover mijn info en kijk maar wat je er mee doet. groeten noud.