Re: motor na kleppen stellen

#2
Als de motor echt meteen slechter is gaan lopen na het kleppen stellen,moet een paar dingen controleren
1) bij het kleppen stellen worden vaak de bougies verwijderd omdat je de motor handmatig moet doordraaien.
Controleer dus of de bougies vast zitten en of de kabels er goed opzitten en alle aansluitingen in orde zijn.
Kijk ook of de verdeelkap netjes op de 1-2 3 zit.
2)Vervolgens zou ik de klepspeling (laten) controleren
De controle kun je makkelijk zelf doen, je hoeft daarvoor niet aan het stelmechanisme te sleutelen.
Via onderstaande link krijg je een artikeltje (elders van deze website), waarin staat hoe je dat moet doen, je hoeft alleen de meting te doen, niet het eigenlijke stellen.
https://www.mgcarclub.nl/mgs/technische ... eel2LR.pdf
3) Daarna zou ik het ontstekingstijdstip(laten) controleren, die 1-2-3 hoeft niet gedemonteerd te worden voor het kleppenstellen, maar hij kan versteld zijn.
Aan carburateurs ga je pas sleutelen als je heel zeker weet dat de ontsteking en de klepspeling in orde zijn en de motor toch niet goed loopt.

succes!
Bert

Re: motor na kleppen stellen

#3
Nog een aanvulling.
Meet eerst de compressiedruk.
Als alle cilinders ongeveer de zelfde waardes geven,
voor lage compr.motoren in de buurt van de 130PSI.voor hoge compr. 150 PSI en hoger.

Zo ja,dan mag je aannemen dat het kleppen stellen goed is verlopen.
Ja kan er dan ook van uitgaan dat de motor goed moet kunnen lopen,
als ontst. enz. [zie Bert]ook in orde zijn.


Succes
Hans Geertse
Laatst gewijzigd door Hans Geertse (850008) op 12 mar 2020, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
cron