Ervaring met 18ACR in 65Ampere versie?
Geplaatst: 09 jan 2020, 21:14
In Houten op de Accuspark stand een 18ACR in 65A uitvoering gekocht. Wie heeft met zo'n unit al ervaring? Twee zaken zijn me al voor montage opgevallen: de poelie is groter dan op de 17ACR die ik steeds gebruikt heb en als ik de moer los die poelie en fanblad vasthoudt blijkt er géén spie in de as te zitten en ook is in de bijgeleverde poelie daar geen sleuf voor aanwezig. Kortom zou ik die poelie van mijn huidige alternator willen overzetten, dan heb ik wel 'n poelie met sleuf, maar geen as die daarop is voorbereid. Mijn wagen is een 1972 met de kleine balancer op de krukas, vanaf 1976 wordt dat een groter type en dan wisselt volgens MOSS ook de poelie op de alternator van type. Ik denk naar een groter type om die sneller lopende fanriem te compenseren, maar MOSS zegt daar niets over. Wat is wijs, die grotere poelie laten zitten zodat de alternator langzamer draait of niet...
Moet ik gezien mijn bouwjaar en balancer type nu die poelie wisselen en een sleuf in de as gaan frezen om een spie te kunnen gebruiken of niet?
De verkoper gaat hier ook nog navraag naar doen, hij verwachtte ook een constructie met een spie op de as om uitwisselbaar te zijn...
Moet ik gezien mijn bouwjaar en balancer type nu die poelie wisselen en een sleuf in de as gaan frezen om een spie te kunnen gebruiken of niet?
De verkoper gaat hier ook nog navraag naar doen, hij verwachtte ook een constructie met een spie op de as om uitwisselbaar te zijn...