Re: Verlagen MGB GT 1979

#2
De Rubber Bumper GT kan van achteren verlaagd worden met de montage van een Lowering kit.
Wordt gemonteerd tussen de achteras en de bovenkant van de bladveer.Verlaging 1 inch [25.4 mm]
Part nr. TMG30721

Van voren kun je nieuwe schroefveren monteren.Part nr.TT40701PR. Verlaging ongeveer 2 cm.
Deze veren zijn opnieuw ontwikkeld naar hedendaagse upgrades m.b.t. veren.
O.A. Andere staalsoort en dunnere rondgangen.Minder gewicht.

Ook is het aan te bevelen om MGB V8 negatieve camber wishbone arms te monteren.
TMG 30727. Je gaat dan veel gemakkelijker door de bochten.

Voor meer stijfheid aan de achterkant, nylatron busjes [8X] in de schommelarmen van de bladveren monteren.
TT30765. Je haalt dan de zijdelingse beweging van de bladveren weg.Niet op andere plaatsen nylatron
toepassen.


Hans Geertse

Re: Verlagen MGB GT 1979

#4
Een achterwielaangedreven auto alleen aan de achterkant stijver maken zorgt voor onderstuur.
Juist aan de voorkant de poly busjes monteren zodat er veel minder beweging zit in de sturende delen. De achterkant volgt wel.
De voorgestelde verlagings veren en blokjes zijn inderdaad een goede oplossing. Wel is het aan te bevelen om voor uprated armstrong schokbrekers te monteren voor zodat deze beter kan omgaan met de hardere veren. Achter heb ik Koni schokbrekers gemonteerd wat ook erg veel verbetering heeft gegeven.
Groeten Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Verlagen MGB GT 1979

#6
Heb alles al uitgeprobeerd.
Voor Koni is geen laswerk nodig.Koop wel een complete kit.
Maar montage van Koni of Spax.[ Er zijn er nog meer] voegt niets toe
aan een verbeterde wegligging. Goede Armstrong schokbrekers met eventueel
uprated [verschillende percentages mogelijk] uitvoering werken perfect.

Eventuele montage van parabolic bladveren is ook een goede.
Scheelt behoorlijk in het gewicht en je kan er ook middels de bijgeleverde
vulplaatjes je wagenhoogte mee afstellen.Ik heb nog een set kunststof achterveren
een paar jaar op mijn V8 gehad.Bestaat uit een stuk en weegt niets.
Deze V8 is al een paar jaar omgebouwd op onafhankelijke wiel ophanging.

Hans

Re: Verlagen MGB GT 1979

#7
Hans,
Grappig dat wij regelmatig het tegenovergestelde vinden. Jammer vind ik wel dat je iedere keer aangeeft dat mijn voorgestelde oplossingen niets toevoegen of oplossen. Ik merk dat ik hierdoor weinig zin meer heb om op dit forum te zitten.
Groet,
Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Verlagen MGB GT 1979

#8
Hoi Pascal

Met je aanbeveling van de polybusjes ben ik het helemaal eens.
Een forum is bedoeld om iedereen zijn mening te laten ventileren.
Natuurlijk zijn menings verschillen daarvan een onderdeel.

Vroeger was ik ook fan van Koni,s. Heb nog 2 sets liggen.
Maar o.a ervaringen van bekende Engelse MG racers etc.hebben er toe geleid
dat ik mijn mening heb bijgesteld en weer al heel lang terug ben naar de armstrongs.
Dit wat betreft MGB.
Voor onze andere MG.s zoals de Midget/C en V8 gaan we weer wel
de tel. schokbreker kant op. Maar aan deze auto.s is zo veel aangepast dat het armstrong
consept er niet meer bij past.

Vroeger toen het forum nog echt leuk was met veel inbreng, waren er ook meestal
scherpe discussies.Dan is het nu echt tam.Dus blijf gewoon meedoen.
Hartelijke groet
Hans