Hallo allen,
Het valt mij op dat bij diverse MGB's het rechter achterwiel meer naar binnen zit dan het linker achterwiel.
Zijn er mensen die dit herkennen en hier een oplossing voor gevonden hebben?
Mvrgr., Leo.
Re: Achteras uit het midden.
#2Beste Leo
Helemaal gelijk.
Komt vooral bij rubberbumpers voor.
Waarschijnlijk heeft de lasmal die de veerstrop brackets op de achteras moest positioneren
niet goed gelegen.
Bij mijn orginele fabrieks V8 was het enkele centimeters.
Heb de brackets er af geslepen en opnieuw er op gelast.
Bij het schoonslijpen van de achteras zag ik dat ze als eens meer waren verplaatst.
Kortom veel vraagtekens.
Vroeger dacht ik altijd dat het in de carrosserie zat, maar dat is niet zo.
Heb diverse achterassen op voorraad, dus de controle was voor mij niet moeilijk.
Groet
Hans Geertse
Helemaal gelijk.
Komt vooral bij rubberbumpers voor.
Waarschijnlijk heeft de lasmal die de veerstrop brackets op de achteras moest positioneren
niet goed gelegen.
Bij mijn orginele fabrieks V8 was het enkele centimeters.
Heb de brackets er af geslepen en opnieuw er op gelast.
Bij het schoonslijpen van de achteras zag ik dat ze als eens meer waren verplaatst.
Kortom veel vraagtekens.
Vroeger dacht ik altijd dat het in de carrosserie zat, maar dat is niet zo.
Heb diverse achterassen op voorraad, dus de controle was voor mij niet moeilijk.
Groet
Hans Geertse
Re: Achteras uit het midden.
#3Hallo Hans,
Dank voor het laten weten.
Ik heb twee chroombumper MGB's (een USA Roadster 1972 en originele Nederlandse GT 1973), die het allebei hebben.
Bij de Roadster scheelt inderdaad ook een paar centimeter.
Heb verder nog een as liggen van een MGB GT 1969 en zal eens kijken hoe het daar zit.
Je ziet het, vind ik, (te) vaak.
Eén keer heb ik een oplossing gezien dat iemand een soort van trekstang gemaakt had van bevestiging voorkant rechter bladveer naar waar de linker bladveer en de achteras elkaar kruisen.
Ik kon mezelf er niet van overtuigen dat dit een perfecte oplossing was.
Kortom; met het seizoen voor de deur en nog wat sleutelwerk in het vooruitzicht, ga ik er nu niet meer aan beginnen. Mooi winterproject.
Het goed uitmeten en vastlassen lijkt mij overigens een secuur werkje.
Mvrgr., Leo
Dank voor het laten weten.
Ik heb twee chroombumper MGB's (een USA Roadster 1972 en originele Nederlandse GT 1973), die het allebei hebben.
Bij de Roadster scheelt inderdaad ook een paar centimeter.
Heb verder nog een as liggen van een MGB GT 1969 en zal eens kijken hoe het daar zit.
Je ziet het, vind ik, (te) vaak.
Eén keer heb ik een oplossing gezien dat iemand een soort van trekstang gemaakt had van bevestiging voorkant rechter bladveer naar waar de linker bladveer en de achteras elkaar kruisen.
Ik kon mezelf er niet van overtuigen dat dit een perfecte oplossing was.
Kortom; met het seizoen voor de deur en nog wat sleutelwerk in het vooruitzicht, ga ik er nu niet meer aan beginnen. Mooi winterproject.
Het goed uitmeten en vastlassen lijkt mij overigens een secuur werkje.
Mvrgr., Leo
Re: Achteras uit het midden.
#4Hoi Leo
Goede kans dat de 1969 as wel goed is. Bij oudere assen komt het bijna niet voor.
Je kunt dan deze as als referentie gebruiken bij het opnieuw inmeten en vastlassen van de brackets.
succes
Hans Geertse
Goede kans dat de 1969 as wel goed is. Bij oudere assen komt het bijna niet voor.
Je kunt dan deze as als referentie gebruiken bij het opnieuw inmeten en vastlassen van de brackets.
succes
Hans Geertse