Onverwachts bijna geen lekkage meer op de versnellingsbak, maar nu weigert de overdrive na een aarzelende fase op de snelweg bij lagere toerentallen zo rond de 2000 in zijn vier, compleet de dienst in Belgïe. Het zou me niets verbazen als dat Toralin stoplek extra middel de klepjes van de oliepomp en de zuiger heeft laten verkleven. Kortom, van de regen in de drup, want ook het uitnemen van al die kleine onderdeeltjes daar (zie de video Jon Twist op YouTube) is een precies karweitje en vergt het losnemen van het juist lekvrij gekregen overdrive deksel met zijn door mij met Permatex sealant secuur aangebrachte filterpakking en idem die op het spoelhuis.
Als ik John Twist zijn video's over die overdrive in detail bezie, is het net zo goed mogelijk dat er een stuk Permatex het hydraulische systeem is binnengedrongen. JT waarschuwt namelijk nadrukkelijk tegen het gebruiken van sealant op dat filter gezien deze kans
PS Op deze manier wordt de maximum snelheid op de terugweg in zijn vier fors lager en gebruik des te hoger. Jammer, want het blok draait perfect en benzinegebruik zat op de heenweg tussen 1 op 12 en 13 in, bij een kruissnelheid tussen de 110 en 120kmu. Diezelfde snelheid zonder OD levert hogere toerentallen en meer motorlawaai op. Dat Amerikaanse bezitters van de B vaak niet anders kenden is een schrale troost voor me. Op de secundaire wegen in Walllonïe mis ik de OD overigens niet of nauwelijks.......
Re: olielekkages die maar niet lijken te verdwijnen
#26
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 20 okt 2017, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.