Tonneaus worden ook een dagje ouder.....

#1
De lange tonneau voor mijn relatief vroege USA wagen met padded dash en hoofdsteunen, die ik zo ergens begin 80-er jaren dankzij Gerard de Groot nog te pakken had kunnen krijgen, gaat al vele jaren mee. Dat betekende al dat de oorspronkelijke rits het een aantal jaren geleden al opgaf. Een kleding reparatiezaak heeft daar toen, ergens rond 2005, voor een zacht prijsje van zo'n 15€ een nieuwe rits ingezet.

Deze zomer viel me op dat de achterrand bij het hard open rijden wat meer klapperde en wat bleek: veel stiksel was verdwenen en de stof werd slechts door die ingestanste "liftdots" en drukknopen bijeen gehouden. Dit keer reageerde die kledingzaak wat afwachtend, dus een zeilmakerij in Loosduinen opgezocht. Tegen arbeidsloon opnieuw doorstikken van vele naden kostte me 40€, een acceptabel bedrag.

Weet dat de nieuwprijs ooit bij Gerard 220 Dfl bedroeg, maar nu als NOS ( nieuw in de doos uit oude voorraad) vast niet meer te krijgen is. Guldenprijzen van weleer zijn inmiddels sluiperderwijs tenminste Europrijzen geworden of onderdelen zijn gewoon NA, not available....