sterkere fanwerking in de kachelunit

Lang geleden zou er een modificatie mogelijkheid zijn geweest om de vrij zwakke fanwerking te versterken door een andere propellor (of "rolling cage").
Zo uit het geheugen, werd dan ook geadviseerd de nu sterkere fan altijd te voorzien van een 2 speed schakeling (latere schakelaar + serieweerstand)

Kan iemand zich nog herinneren hoe dat ook al weer zat en of dat onderdeel nog steeds ergens leverbaar is? :-D on

Re: sterkere fanwerking in de kachelunit

Hoi Don,

De engelse MGOC heeft thans in de aanbieding "Twin Speed Heater Motor & Upgrated Matrix" voor UKP 99.95 incl VAT
Staat in het maandelijkse clubblad en is overeenkomstig niet terug te vinden op de website, je hoeft geen lid te zijn om daar te kopen.

Helaas kan ik op deze gebruiksvriendelijk website geen foto plaatsen van de advertentie, ik ben geen programmeur van beroep (geweest) en derhalve zal ik je een kopie zenden
via PM van MG Experience, want zelfs een PM verzenden hier vind ik ............................................... :mrgreen:

M vr Gr
Rob

PS weblink: http://www.mgocspares.co.uk/acatalog/MG ... B__76.html

Re: sterkere fanwerking in de kachelunit

Hallo Don,
Ik heb jaren geleden een uprated set via Hebels gekocht. Zal ze misschien ook bij MGOC besteld hebben. De motor en fan bleken niet de juiste te zijn. Het nieuwe radiateurtje met een groter vermogen wel. Dit heb ik toen vast ingebouwd. Naderhand ontving ik de goede two-speed motor met een kunststof fan. Het wisselen van het radiateurtje ging moeizaam. Zat te worstelen met de kabel die de klep bediende om de luchtstroom naar de voeten of naar de ramen stuurde. Dit was de reden dat ik nog niet begonnen was om de motor + fan te wisselen. Ik ben nu echter alles aan het inbouwen. Mocht je willen weten waar ik tegen aangelopen ben, bel dan even. Praten gaat sneller.
Succes!

Joan van Houwelingen, 06-21592297