Beste allen,
Ik ben bezig met de reatauratie van mijn B en heb onder andere de originele HS 4 caburateurs gemonteerd (er zaten HS 6 op). Nu wil ik een elektronische CSI ontsteking (http://www.csi-ignition.nl/ ) monteren en loop er nu tegen aan dat ik geen aansluiting vind op het inlaatspruitstuk van de carburateurs. Mijn vraag is, heeft de MK1 uit 1965 (5x gelagerde motor) een vacuumvervroeging op de ontsteking en waar en hoe sluit ik deze aan. De CSI ontstekingen zijn er namelijk met en zonder vacuumvervroeging.
Ik hoor graag,
groet,
John
Re: Vacuum vervroeging MGB MK1 1965
#2Beste John
Als het de orginele HS 4 carburateurs zijn dan moet er op de achterste carb net voor de gasklep aan de bovenkant
net voor de flens die tegen de zwarte afstands adaptor van het inlaatspruitstuk aankomt een vac, aansluiting zitten.
Was bij de eerste types met een koperen leiding met de vac. aansluiting van de ontst. verbonden.
Later met een hard plastic slangetje.
Is de vac. aansluiting niet aanwezig dan zijn het geen orginele MGB carb.
Groet
Hans Geertse
Als het de orginele HS 4 carburateurs zijn dan moet er op de achterste carb net voor de gasklep aan de bovenkant
net voor de flens die tegen de zwarte afstands adaptor van het inlaatspruitstuk aankomt een vac, aansluiting zitten.
Was bij de eerste types met een koperen leiding met de vac. aansluiting van de ontst. verbonden.
Later met een hard plastic slangetje.
Is de vac. aansluiting niet aanwezig dan zijn het geen orginele MGB carb.
Groet
Hans Geertse
Re: Vacuum vervroeging MGB MK1 1965
#3Beste Hans,
Gevonden! Reuze bedankt voor je advies.
Groet,
John
Gevonden! Reuze bedankt voor je advies.
Groet,
John