Re: Verlichting MGB 1971

Als ik het goed zie in de schemas, dan heeft jouw B een gecombineerde schakelaar aan het stuur. Knipperlicht omhoog en omlaag, dimlichtbij ingeschakelde lichtschakelaar in de neutrale stand, groot licht als je hem van je af duwt en altijd , ook als de lichtschakelaar uit staat, groot licht als je hem naar je toe haalt. Die laatse veert uit zichzelf terug naar neutraal.
Ik vermoed dat de fout in die schakelaar zit.
De diverse schemas spreken elkaar een beetje tegen, maar uit die schakelaar komt een blauw witte draad ( groot licht) en een blauwe of blauw rode draad (dimlicht)
Let op, er is altijd ook nog een blauwe draad van de lichtschakelaar naar die combischakelaar.

Foutzoeken: zet je lichtschakelaar aan, je contactslot in de 1ste stand zodat alle licht zou moeten werken
Pak een voltmeter en meet tussen die uitgaand blauwe of blauwrode draad van de combischakelaar en massa
Daar moet je ca 12V meten.
Doe hetzelfde met de blauw witte draad en massa als je groot licht aanzet.
Als je nu 12V meet en net op die blauwe draad niet, is die combischakelaar defect.
Meet je in beide gevallen wel 12V maar doet je dimlicht het niet dan zit de fout in de blauwe draad naar de koplampen, daar zitten enkele connectors in die inwendig gebroken kunnen zijn.
Een paar regels naar beneden in dit forum staat een vraag over een spanningsregelaar van een MG uit 1967
Open die en zoek de bijdrage van Andrys Posthuma, ik dacht 15 juli.
Daar staat een link naar hele duidelijke schemas, er zit er ook een bij voor de 1971 MG B.

Re: Verlichting MGB 1971

Volgens mij doen de koplampen en andere lichten het ook met het contactslot in afgeschakelde toestand, mits de lichtschakelaar op het dashboard op stadslicht (driving lights) dan wel op de gecombineerde ver- en dichtbij stand voor de koplampen staat. Met de stuurschakelaar kan je tussen beide opties kiezen en daar zit ook een flash optie voor veraf op door het even naar je toe trekken van het pookje. Helemaal "buitenom" werkt de hazard schakelaar met zijn eigen knipperlichtautomaat (flasher)

Of het bij deze 1971 wagen om een Europese of US versie gaat zal ook nog wel invloed hebben. Advance wire diagrams zijn je vriend die geven alle opties weer

Zie hun site voor de MGB versies (opletten voor het juiste modeljaar) http://www.advanceautowire.com/mgb.pdf