Re: Spuitbus voor touch-up

#2
Anglo Parts verkocht dergelijke spuitbussen, weet niet of ze het nog doen
De code van British Leyland is BLVC 12
Een goede autolak handel kan de kleur voor je mengen ICI code is 7963
Ault& Wiborg/ Berger of Gipgloss 28666
Ik heb de koferklep gedemonteerd en de verfhandel heeft de kleur daarop gematcht, daar deed hij niet moeilijk over.

Re: Spuitbus voor touch-up

#3
930086 schreef:
27 mei 2024, 22:40
Anglo Parts verkocht dergelijke spuitbussen, weet niet of ze het nog doen
De code van British Leyland is BLVC 12
Een goede autolak handel kan de kleur voor je mengen ICI code is 7963
Ault& Wiborg/ Berger of Gipgloss 28666
Ik heb de kofferklep gedemonteerd en de verfhandel heeft de kleur daarop gematcht, daar deed hij niet moeilijk over.
Ooit hadden we (MGCC lid) Erik Pardon met zijn verfzaak in de Piet Heinstraat, Den Haag: die voerde zelf autolakken en vulde spuitbussen voor je. Later is hij gestopt met autolakken en verwees door naar andere verfzaken en inderdaad kunnen ook die op codebasis of scan van een bespoten autonderdeel lak leveren. Of dat ook met nagevulde spuitbussen kan is het navragen waard. Zelf heb ik maar één keer, toen met die bussen van Erik mijn B zelf proberen te spuiten, maar zonder cabine viel het resultaat me vies tegen. Overigens: Erik is na pensionering al weer een aantal jaren uit Den Haag vertrokken en is alleen nog met een Webshop voor Waxoyl actief

PS Door die huidige scanners zijn mengrecepten voor welke lak dan ook véél makkelijker te vinden, wat het echte probleem is zijn die huidige eisen tegen luchtvervuiling voor spuiters. Spuitklussen op oldtimers als onze B zijn daardoor factoren duurder geworden, dan toen ik 1986 de hele wagen liet overspuiten voor Nfl 1300,-!
cron