Re: Automatisch uitschakelen elektrische brandstofpomp

#2
Bij de latere USA geleverde MGB en BGT zit een zogenaamde 'Inertia Switch' ingebouwd onder het dashboard.
Aan de linkerzijde onderin is hij nog net een sticker te zien die verwijst naar deze schakelaar.
Het is een Amerikaanse veiligheidseis geworden dat de auto bij een flinke impact de stroom blokkeert van de electrisch gevoede brandstofpomp.
In de praktijk gebeurd het weinig dat deze switch de voeding afsluit.
Het is wel prettig om te weten dat je hem ook weer kunt resetten onderin je dashboard.

Even kijken of ik een foto kan bijvoegen:

Re: Automatisch uitschakelen elektrische brandstofpomp

#4
930086 schreef:
16 mei 2024, 23:30
mgb_wd25.pdf

Rechts boven in het schema zie je hem zitten voor een 1978 USA model
Op basis van dit schema kan je er des gewenst een monteren
Ik zag in een stel reclame pagina's voor SC Parts binnen mijn Practical Classics Magazine dat zij zo'n inertia switch los verkopen. SC Parts zit ook achter Limora in Duitsland en heeft net als MOSS E tegenwoordig rechtstreekse EU bestel mogelijkheden. Volgens mij doet het er weinig toe waar je zo'n switch tussen plaatst als het alleen om het afzetten van de benzinetoevoer gaat.
PS Ooit had ik een verborgen schakelaar in de lijn naar de benzinepomp geplaatst: een keer glad vergeten bij het wegrijden, dus paniek op het eerste kruispunt. Vorig jaar dus maar verwijderd.
cron