Nieuw MG-gek zoekt hulp

#1
Na jaren oldtimer-loos geweest te zijn kruipt het bloed toch weer waar het wellicht beter niet kon gaan. Ooit, in een grijs verleden, toen het gras nog groen was en de lucht nog blauw (halverwege de jaren 90), had ik een saab 99 uit 1970. Die moest helaas plaats maken voor iets betrouwbaarders en dus ging het ding (met bloedend hart) de deur uit. Mijn hart is in de tussentijd gestolen door dat fantastische Engelse sportwagentje dat zo trots de letters MG draagt.

Dus ben ik op zoek naar een MG-B. Een aantal potentiële kandidaten hebben de revue gepasseerd maar zijn het om uiteenlopende redenen (roest, algehele staat, prijs...) niet geworden. Nu staat er toevallig eentje hier in Amersfoort te koop (iemand van hier?) voor een prijs waar we wat mee kunnen. Maar ja, technisch ben ik nog niet zo super-onderlegd als het om dit soort techniek gaat. Daar gaat op korte termijn weliswaar verandering in komen (de sleutel-cursus is geboekt :mrgreen: ), maar is er iemand die eens een blik zou willen werpen op het ding? Liefst iemand met ervaring, die weet wat de punten zijn waar je altijd even extra op moet letten bij een chrome bumper B van 1974?

Mvg, Joost
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Nieuw MG-gek zoekt hulp

#2
Joost,
Welkom.
Ik ken het virus. Niks aan doen zou ik zeggen ;-)
Helaas geen tijd om naar Amersfoort te komen. Ik kan je echter wel helpen. Je kan namelijk zelf heel erg veel vinden.
Google eens op MG Buyers guide. Dit is bv. interesant: http://www.mgexperience.net/article/buy-dray.html
of : http://www.mgb-stuff.org.uk/buytext.htm
Maar de allermooiste is http://www.buyinganmg.com/

Groet,
Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Nieuw MG-gek zoekt hulp

#3
090086 schreef:Helaas geen tijd om naar Amersfoort te komen. Ik kan je echter wel helpen. Je kan namelijk zelf heel erg veel vinden.
Dat is spijtig, Pascal. Dank voor de links, die van mgexperience kende ik de andere nog niet. Vooral de laatste levert aardig leesvoer.

In theorie klinkt het allemaal zo makkelijk, in de praktijk is het toch vaak minder voor de hand liggend (althans, voor mij als beginner). Zo zagen wij laatst een exemplaar waar roest zat op de lasnaad tussen het linker voorscherm en het scherm waar de voorruit op rust. Dat was het enige dat ik zo in eerste instantie kon zien maar ik was al gewaarschuwd dat "MGB's roesten van binnenuit". Fijne informatie, maar hoe kan je dat dan zien? Was de roest puur cosmetisch of zat er meer onder? Hoe veel roest is "normaal" en "acceptabel"? Er zaten ook wat roestsporen op het blok, maar is dat erg? Dat zijn voorbeelden van zaken waar je meestal geen antwoord op krijgt uit die algemene "how to buy..." verhalen.

Ik heb dat betreffende exemplaar uiteindelijk laten staan overigens, maar dat terzijde.

Gr, Joost
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Nieuw MG-gek zoekt hulp

#4
Joost,

vraag de verkoper of hij instemt met een aankoopkeuring, zoniet ben je gauw klaar.
indien ja, in Austerlitz zit firma MGCAP. bel hem en vraag of hij de betreffende MGB zou willen bekijken. Dit zal niet gratis zijn , spreek van te voren een prijs met hem af.
MGCAP is een goede naam in midden-ned en een goed advies is nooit weg!
gr Dirk
cron