Waar zit de overdrive schakelaar?

#1
Na een grondige inspectie van mijn 79" MGB kwam ik er achter dat de versnellingsbak met een overdrive is uitgevoerd. (tot dusver had ik slechts 4 versnellingen). Bij de overdrive unit zelf zijn de elektrische draden losgehaald maar het lijkt dat de kabelboom hoort bij een overdrive! Natuurlijk wil ik deze overdrive weer aansluiten en testen, maar ik kan op het dashboard geen overdrive schakelaar vinden. Wie heeft een idee waar ik deze kan vinden??? Het is een US uitvoering maar terug gebouwd naar chrome.

Vr.gr,

Berend Ziengs
Sleen.

Re: Waar zit de overdrive schakelaar?

#4
Sanne,

Bedankt voor de reactie. Bij mij is waarschijnlijk de originele knop op de versnellingspook vervangen door een mooie houten knop. Als ik trouwens in de diverse onderdelen lijsten kijk wordt er ook gesproken over een overdrive schakelaar welke in combinatie met de ruitenwisser schakelaar is uitgevoerd. Komt dit bekend voor???

Vr.gr,

Berend.

Re: Waar zit de overdrive schakelaar?

#5
140056 schreef:Sanne,

Bedankt voor de reactie. Bij mij is waarschijnlijk de originele knop op de versnellingspook vervangen door een mooie houten knop. Als ik trouwens in de diverse onderdelen lijsten kijk wordt er ook gesproken over een overdrive schakelaar welke in combinatie met de ruitenwisser schakelaar is uitgevoerd. Komt dit bekend voor???

Vr.gr,

Berend.
Hallo Berend,

Bij mijn B zat orgineel inderdaad de overdrive schakelaar gecombineerd met de ruiten wisser schakelaar gemonteerd. Maar mijn B was niet voorzien
van een overdrive versnellingsbak. Sins een paar jaar wel en de schakelaar is nu inderdaad op de versnellings pook bevestigd. Hetgeen
wel relaxt rijd ,overdrive zit op 3e en 4e versnelling.Mijn B is van 72.


Met vrd grt Noud.

Re: Waar zit de overdrive schakelaar?

#7
Sanna en Nout,

Bedankt voor jullie info. Ik heb de (houten) knop van de pook gehaald en zie dat er schroefdraad op deze zit en een gleuf voor een draad denk ik. Ik kan helaas nog geen bijbehorende draad vinden. Heeft een van jullie misschien een schema waar wat duidelijker de diverse elektrische items in staan (kan niet goed uit het schema halen wat nu wat is)

Vr.gr,

Berend Ziengs.