Geachte voorzitter,
In het nieuwste MG blad heeft u het over de MRB vrijstelling. In dit stukje geeft u aan dat wij ons kunnen troosten dat de meeste oldtimer Mg's 40 jaar of ouder zijn en anders rijden ze wel op benzine. Ik begrijp uw goede bedoeling maar de werkelijkheid zal waarschijnlijk anders blijken. De opmerking klopt als u kijkt naar de auto's die nu direct getroffen worden door de nieuwe regeling. Waar u waarschijnlijk echter niet aan denkt is dat er voorlopig geen nieuwe belasting vrije MG's bij komen want deze moeten 15 jaar langer wachten. Het zal daarmee een stuk moeilijker worden om de nieuwere Mg's ook de nieuwe oldtimer leeftijd te laten bereiken. Deze nieuwere MG's en ook de oldtimer van 25 tot 40 zorgden ervoor dat de garages die gericht zijn op deze oude auto's en de oudere techniek konden bestaan. Deze markt zal langzaam opdrogen waardoor deze bedrijven genoodzaakt zullen zijn te stoppen of over te stappen op nieuwere auto's/techniek. Belangrijk vakmanschap zal verloren gaan. De nieuwe oldtimer regeling gaat wat mij betreft verstrekkende gevolgen hebben voor onze hobby en de staat eerder geld kosten dan geld opleveren. Ik vind het dan ook jammer dat de MG Car Club, de FEHAC en KNAC etc niet veel harder tegen de nieuwe regeling in opstand komen. Het blijkt maar weer eens dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Met vriendelijke groet,
Pascal Gillisse
Reactie op stukje in MG blad (voorzitter)
#1
Laatst gewijzigd door Pascal Gillisse (090086) op 25 dec 2013, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"