route's

#1
Goede morgen,

Wil graag route's uitzetten, maar de vraag is hoe doen jullie dat. Probeer wegenkaarten te vinden met daarin alleen maar binnenwegen
maar ik kan ze niet vinden. Is er iemand die mij op weg kan helpen ??

Met vriendelijke MG groet

Horst Vels

Re: route's

#4
Ik pak het maken van een route als volgt aan:
-eerst bedenk ik in welk gebied ik een route wil uitzetten, bijvoorbeeld oostelijk Zuid-Limburg (globaal de Maas volgend vanaf Maastricht stroomopwaarts richting Stein)
-dit gebied bestudeer ik in Google Earth; wat zijn leuke dorpen om door te rijden, zijn er natuurgebieden zoals bossen of water, heuvels, etc en welke hindernissen zijn er (autowegen, lelijke industriegebieden, drukke kruispunten, etc)
-de leuke plekken probeer ik dan aan elkaar te knopen. Bijvoorbeeld de oversteek over de Maas in "Berg aan de Maas" met het veerpont is leuk om te doen; aan de andere zijde kun je dan mooi over de dijk noordwaarts rijden naar Maaseik.
-met behulp van Google Streetview rijdt ik de route dan op de computer; is dat weggetje echt leuk, of is die straat misschien éénrichtingverkeer?
-de zo verkregen route ga ik dan rijden en -waar nodig- bijschaven.
-als laatste controle laat ik iemand de route dan proefrijden...

Tip; ik neem mijn echtgenote mee rijden; dat is gezellig, twee weten meer dan één, en zij kan tijdens het rijden aantekeningen maken.

Veel succes,
Ger

Re: route's

#5
Hoi Ger en anderen,

Het hangt er vanaf waar ik begin. meestal start ik met het zoeken van een begin- en eindlocatie omdat dat voor een regiorit bepalend is.
Ik gebruik altijd Tyre: http://www.tyretotravel.com. dat werk ook met Google Earth performance en je kunt je route meteen omzetten voor je TomTom of Garmin.
Je kunt je route ook naar Exel omzetten zodat je daar verder kunt met de bewerking. Het basis programma is vrij te downloaden.

Je kunt ook een "demo" van je route laten lopen. Dat duurt wel even.

Veel plezier met uitzetten en rijden allemaal!

Sanna Agelink

PS zag net pas het bericht van Eric :oops: