Nieuw: Heritage Certificaat ontwikkeld door het MGF Register

De British Motor Industry Heritage Trust (BMIHT) beschikt over de originele productierecords van alle MG’s uit de periode 1953‑1980. Op basis van deze archieven worden de bekende Heritage Certificates uitgegeven.
Voor de MGF en MG TF zijn deze fabrieksarchieven echter niet beschikbaar en kunnen er daardoor geen officiële BMIHT‑certificaten worden verstrekt.

Omdat wij wél over productiegegevens beschikken, zijn we zelf aan de slag gegaan.

Met trots presenteren wij het Heritage Certificaat van het MGF Register Holland — een verfijnd en stijlvol vormgegeven document dat de unieke identiteit van uw MGF of TF onderstreept.
Elk certificaat wordt zorgvuldig samengesteld op basis van originele fabrieksproductiegegevens, zodat de vermelde details exact weergeven hoe uw auto de productielijn heeft verlaten. Van chassis- en motorspecificaties tot originele kleur, bekleding en productiedatum — elk element vertelt een deel van het authentieke verhaal van uw voertuig.

Ieder certificaat is individueel genummerd en officieel uitgegeven en vormt daarmee een waardevolle aanvulling op het historisch dossier van uw auto. Of u het nu met trots tentoonstelt of bewaart bij uw documentatie, het benadrukt de herkomst en voegt blijvende waarde toe.

Het Heritage Certificaat is exclusief beschikbaar voor geregistreerde eigenaren met een afgeronde inschrijving en kan gratis worden gedownload.
Laatst gewijzigd door Ad Holtland (030320) op 20 feb 2026, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Nieuw: Heritage Certificaat ontwikkeld door het MGF Register

150070 schreef:
19 feb 2026, 22:59
Leuk idee Ad! Ik ga binnenkort even op zoek naar de laatste ontbrekende details, zodat alle auto’s compleet zijn ingevuld.
Volgens mij ontbreekt dit detail (het plaatje) in je Charcoal MGF 1.8I. Ik dacht dat ik dit van Adrian heb gehoord. Ik ken een andere MGF waarbij dit plaatje ook ontbreekt. En geen enkel spoor te vinden of het er ooit heeft gezeten.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

030320 schreef:
19 feb 2026, 23:12
150070 schreef:
Leuk idee Ad! Ik ga binnenkort even op zoek naar de laatste ontbrekende details, zodat alle auto’s compleet zijn ingevuld.
Volgens mij ontbreekt dit detail (het plaatje) in je Charcoal MGF 1.8I. Ik dacht dat ik dit van Adrian heb gehoord. Ik ken een andere MGF waarbij dit plaatje ook ontbreekt. En geen enkel spoor te vinden of het er ooit heeft gezeten.
Klopt, de ‘96-er vvc F heeft om de een of andere vage reden geen body nummer achter de bekleding in de kofferbak staan. Voordat ik de auto kocht moet hij wel schade hebben gehad, maar dat zat duidelijk aan de voorkant, nieuw subframe voor heeft daar de laatste sporen van doen oplossen. Achterkant is gewoon origineel en zonder schade. Als je weet hoe ik dat nummer kan terugvinden, tips zijn welkom!

150070 schreef:
Als je weet hoe ik dat nummer kan terugvinden, tips zijn welkom!
Ik ben al een paar keer een bodynummer tegengekomen dat helemaal niet in de verwachte range paste — het bleek dan een veel vroeger nummer te zijn.
In eerste instantie denk je dan: het nummer is gewoon fout genoteerd. Maar als iemand met foto’s komt, zelf de eerste eigenaar is en er nooit schade is geweest, ga je toch op zoek naar een verklaring.
De enige reden die ik kan bedenken, is dat de gelaste body om wat voor reden dan ook vóór de assemblage uit het proces is gehaald. Mogelijk is deze na een aanpassing later weer aan de productielijn toegevoegd. Daardoor kan het gebeuren dat bijvoorbeeld body 00004000 pas wordt samengebouwd op het moment dat men in de assemblage al met de 00008000-serie bezig is.
In zo’n geval kan het dus zijn dat je verwacht dat het bodynummer in de kofferbak zit, terwijl het zich in het zitgedeelte bevindt. Tot (uit het hoofd) 00004000 zaten de plaatjes voorin, en daarna achterin. Die van jou zou je ergens tussen 00007500 en 00008000 verwachten.

200005 schreef:
20 feb 2026, 15:03
Al had je wat mij betreft best een vergoeding mogen vragen voor deze certificaten, voor alle tijd en moeite die jij in het registerarchief steekt en hebt gestoken, ook al is dat uit passie.
Inmiddels lukt het om zelf alle scripts voor de website te schrijven en zo is ook dit certificaat ontstaan. Het heeft wel tijd gekost, maar geen geld. Het staat nu automatisch klaar zodra een registerinschrijving compleet is of compleet is gemaakt.
Je kunt het zien als een soort beloning voor inschrijvers die de moeite hebben genomen om ontbrekende gegevens aan te vullen.

In mijn testcertificaat had ik het lettertype Georgia ingesteld. Daarbij staan letters en cijfers iets anders gepositioneerd, wat je bijvoorbeeld bij een chassisnummer kunt zien. In de PDF werd het lettertype echter automatisch door het programma omgezet naar Times New Roman. Dat was nog even een uitdaging om goed werkend te krijgen, maar vanaf nu wordt deze data weergegeven in Georgia. Wie het certificaat opnieuw download, kan een klein verschil in opmaak zien.

Het certificaatnummer blijft uiteraard ongewijzigd bij een herdruk. Op de website kun je bij de verificatie controleren of een certificaat daadwerkelijk bij een kenteken hoort en door het register is uitgegeven.