Steeds meer leden, steeds meer MG-rijders?

#1
Het valt mij op dat in elke editie van ons mooie MG-nieuws een tiental of meer nieuwe leden worden voorgesteld. Het gaat goed dus, maar ik vraag me toch af, omdat er geen MG's meer gemaakt worden (die uit China tel ik niet mee, dat zijn geen MG's, daar is alleen maar een MG-plaatje op geplakt...) dat er dan toch evenveel opzeggingen van het lidmaatschap tegenover moeten staan... Komen de aan- en afmeldingen in aantal met elkaar overeen?

Re: Steeds meer leden, steeds meer MG-rijders?

#2
Beste Peter,

Om onze club gezond te houden c.q. het ledenpeil op niveau te houden zullen we er met zijn allen toch toe moeten overgaan om ook de elektrische MG te accepteren.

Ik kan mij nog herinneren dat de MG F begin jaren 90 werd geïntroduceerd. Man, o, man, wat werd daar tegen geageerd. En nu? Nu maken ze een niet te onderschatten deel van `onze` club uit.
Kortom, verbreed je horizon en ga mee met de tijd.

Re: Steeds meer leden, steeds meer MG-rijders?

#3
Inderdaad Ton, in 2000 toen ik voor de eerste keer lid van de MGCCH werd, waren er vele leden die hun neus ophaalden voor ons als “jonge” MG rijders en dan ook nog eens in zo’n modern ding als een F….

Het duidelijk afwijzende gedrag wat wij toen regelmatig ervaarden, heeft er misschien wel mede voor gezorgd dat het ledenaantal sinds die tijd bijna gehalveerd is. Nu ben ik, met mijn 60 jaren oud, nog steeds een van de jongsten op Nederlandse events (een reden waarom je ons zelden in NL actief ziet). Om een vereniging levend te houden, zul je wel verder moeten kijken dan datgene wat jou aantrekt in een club. Acceptatie dat het ook anders kan, mensen andere interesses (MG’s) hebben hoort daarbij.

Ik ben dan ook heel blij dat er mensen zijn die juist de jonge groep mensen bij de MG-historie willen betrekken en interesse willen kweken zodat we over 10 jaar nog steeds een club hebben waar we trots op kunnen zijn. Heel fijn dat ze een F of TF rijden, dat doen de ouderen onder ons intussen ook, maar iets anders met hetzelde logo? Prima, het sportieve gevoel kan altijd nog komen.
Overigens is mijn wagenpark in 2003 (dus al heel vroeg) uitgebreid met een CGT en heb ik een TF als dagelijks prive auto. En die verdalemijde F? Die is er nog steeds!

Re: Steeds meer leden, steeds meer MG-rijders?

#4
Helaas is het aantal opzeggingen al een aantal jaren hoger dan de instroom. Afgelopen jaar -70 leden. Wel een mooie start in 2024 met inmiddels 31 nieuwe leden. We hebben met twee nieuwe bestuursleden wel de basis gelegd voor ons nieuwe initiatief: team Next Generation. Next Generation MG’s (vanaf jaren 90) en next generation leden (iedereen die zich hierdoor aangesproken voelt). We zijn benieuwd maar vooral heel enthousiast hierover en verwachten er veel van
cron