MGB 30 YB 94 sandglow

#1
Hallo clubleden.
Ik wil graag meer weten over de geschiedenis van mijn MGB in Nederland. Vooral eigenaar nr 1 en wie de auto geïmporteerd heeft in nl.
Auto is van bj 1977 sandglow heeft waarschijnlijk LE wielen gehad bij import en de import zal ergens rond 2018 zijn geweest.
Graag n pm i.v.m. privacy.
Bedankt alvast!

Re: MGB 30 YB 94 sandglow

#2
Beste Erwin,
Ik ben zo vrij geweest om het kenteken even op het voor iedereen toegankelijke deel van de RDW na te "checken".
Datum afgifte van het eerste nederlandse kenteken is reeds op 11 mei 2000, de auto was toen net zo'n 23 jaar oud een heeft destijds een kenteken gekregen uit de serie van die periode als ware het een nieuwe auto.
Dit is dan op later datum ( na veertig jaar oud zijnde) vervangen door het huidige kenteken 30-YB-94
Het vreemde is dat er ook een datum van inschrijving in Nederland van 14 september 2006 wordt vermeld, geëxporteerd geweest en retour import ? Geen verklaring voor.
Wellicht de datum van omwisselen van "modern" kenteken uit 2000 voor klassieker kenteken ? Maar de auto was toen nog geen veertig jaar oud, volgende de RDW "prikdatum" van 28 februari 1977.
Dus een vorige eigenaar kan de auto waarschijnlijk niet eens meer herkennen aan het kenteken.

Zelf een paar jaar geleden een in de jaren negentig geïmporteerd 1976 MGB GT in bezit gehad en zelf het kenteken verwisseld voor een klassiek kenteken, auto was blauw van kleur dus leuke combinatie.
Na die wisseling waren alle oude gegevens bij de RDW verdwenen en de zichtbare rest was behoorlijk door elkaar gehusseld en niet meer logisch.

Derhalve denk ik dat het een moeilijke zoektocht gaat worden, zeker terug tot aan het moment van import,

met vriendelijke groeten

Re: MGB 30 YB 94 sandglow

#4
Beste Erwin,
Vanuit het MGB register is er wel het een en ander bekend over deze MGB met het vervangende kenteken 30-YB-94.
De geschiedenis in het b-register gaat terug tot februari 2019.
ik herinner me dat we wel eens met elkaar gesproken hebben over deze auto.
Zo je meer informatie wilt kun via de e-mail contact met me opnemen: bregister@mgcarclub.nl

Met vriendelijke groet,
Jos Neuteboom
MGB register NL