Omkatten auto

#1
Wat is omkatten? Kortgezegd komt het erop neer dat criminelen een gestolen auto door middel van een ander chassisnummer een nieuwe identiteit geven. In sommige gevallen wordt bijvoorbeeld het oude chassisnummer van een vergelijkbaar autowrak gebruikt.

En wat doe je als registerbeheerder wanneer een eigenaar zo'n auto aanmeld in het MGF Register?
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Omkatten auto

#2
De eigenaar/.aanbieder attenderen dat er bij deze auto een verdenking of sprake is van een "omgekatte auto" En dat het opnemen van deze auto in het register alleen kan op een speciale lijst. De auto wordt dan geregistreerd in een speciale categorie. Dit om als registerbeheerder zicht te houden op mogelijke verdere ontwikkelingen met deze auto. Gr Jan W.

Re: Omkatten auto

#3
Omdat het niet lukte om mij een verhaal op de mouw te spelden wilde de eigenaar na het eerste contact niet meer reageren op mijn mails. Blijkbaar weet de eigenaar precies wat er aan de hand is met zijn auto.
Helaas kan ik deze MGTF niet registreren omdat het chassisnummer is ingeslagen in een andere TF. De omgekatte auto betreft een Trophy Blue MGTF Cool Blue SE. Omdat met deze MG een strafbaar feit is gepleegd zal ik binnenkort naast het voormalig Engelse kenteken HV53ZKE ook het Nederlandse kenteken hier vermelden. Mocht deze te koop worden aangeboden dan telt een gewaarschuwd mens voor twee.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Omkatten auto

#5
Dat is een goeie vraag Wilfred Ik ben voorlopig maar even voorzichtig, m.a.w. ik weet het niet zo goed.

Het is geen vermoeden, het is 100% zeker. Beide VIN plaatjes zijn afkomstig van een schade TF die stond bij een bedrijf in Waardenburg. Voorschade maar het kenteken was niet ingenomen. Dit kenteken met de plaatjes zijn gebruikt om een buitenlandse TF buiten de Rijksdienst voor het wegverkeer om hier gekentekend te krijgen. De gegevens van de VIN data komen dus ook niet overeen.

Wat wel leuk is dat ik van beide auto's foto's in bezit heb. Het register is niet gebouwd om identiteitsfraude een plaats te geven. Daarom kan ook weinig met de aanmelding van deze MG.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Omkatten auto

#6
Nederlands kenteken 35-HFN-2 (VIN: SARRDMBEB3D619180) is een gedemonteerde Anthracite MGTF 1.6I 115 als gevolg van schade. Helaas is het kenteken niet ongeldig verklaard maar gebruikt om een buitenlandse MGTF van een Nederlandse identiteit te voorzien.
We noemen dit een omgekatte auto, d.w.z. een auto waar een strafbaar feit mee is gepleegd. Ziet u een Trophy Blue MGTF 135 met dit "gestolen" kenteken dan is het opletten geblazen.

download/file.php?mode=view&id=3625
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Bijlagen
Snip20230524_2.png
Snip20230524_2.png (8.05 KiB) 6622 keer bekeken

Re: Omkatten auto

#9
Bedankt voor de tip Jonathan, ik heb er inmiddels melding van gemaakt bij Autotrack. Uit ervaring weet ik dat melding bij de politie zonde van de tijd is.
De vorige eigenaar wilde deze TF afgelopen zomer in het register inschrijven maar verbrak het contact na één vraag. Deze eigenaar was blijkbaar goed op de hoogte.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Omkatten auto

#10
160141 schreef:
11 dec 2023, 07:30
Op de site kan je fraude aangeven onderaan de advertentie.
Ik heb melding gemaakt bij Autotrack maar blijkbaar zijn criminele activiteiten geen probleem voor deze website. :oops:
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control