Wat te doen overwinteren en andere vragen

#1
Mijn auto doet 't weer helemaal fijn.
Nu is het plan om Karretje in de garage te zetten.
Waar moet ik aan denken, dan wel doen.

Verder wil ik in de winter de auto aan de binnenkant schoonmaken.
Er zitten zwarte cockpit strepen op de grijze staanders. Hoe krijg ik dat er af?
Zo is er ook op een stuk zwarte kleuring aangebracht alleen niet overal egaal. Hoe krijg ik 't er af?
Is 't veel werk om de hoesjes van pook en handrem te vervangen? Een stoel heeft op de piping (biesje) een kale plek. Dus je ziet 't plastic. Andere stoel of is er iemand die dat kan maken?

Hoe creëer je dat 't tapijt onder de 't rubber blijft zitten?

Dank je wel alvast

Creatieve groet Cassandra

Kortom allemaal vragen.
MG F 1998

Re: Wat te doen overwinteren en andere vragen

#2
Een heleboel vragen, maar die worden een voor een wel ingevuld.

Stallen: accu los, banden wat harder oppompen, of de wagen op bokken zetten zodat de wielen vrij van de grond zijn. Zorgen dat er wat goede, ethanol-vrije benzine in zit., dat is het voor een maand of 4 wel zo’n beetje. Wel een droge garage, tocht mag, een F-je wordt niet zo snel verkouden.

Je auto is een Mk1 waarschijnlijk met zo’n klepje in de middenconsole, die kan eruit en dan is het redelijk eenvoudig om de hoes van de schakelpook te vervangen. De hoes van de handrem, is ook eenvoudig te wisselen. Voor beide helpt het enorm als je een nieuw exemplaar hebt, dan wijst het eigenlijk zichzelf.

Het vloerkleed onder de rubbers, daarover heeft laats nog een mooi stuk in het MG-nieuws gestaan: leg wat ondertapijt onder de bekleding, zodat het totaal wwn centimetertje of wat omhoog komt en het probleem is opgelost. (Thx Karel, dat was een hele goede tip!)
Als de binnenbekleding van de raamstijl niet meer goed schoon te krijgen is, denk aan “nieuwe” ze zijn in creme-wit en in zwart geleverd. Eenvoudig te wisselen en met een beetje geluk los, goed met een borstel en zeepsop te reinigen.

Veel plezier ermee! Zo ben ik zelf ook eens begonnen, dat is wel een paar decennia terug, maar mijn F is er nog steeds, een beetje liefde en goede zorgen. Ik ben er nog altijd blij mee!

Re: Wat te doen overwinteren en andere vragen

#3
Zoals Kasper al aangeeft, zorg ervoor dat je banden rond blijven, door ze of vrij van de grond te zetten of ze harder op te pompen naar zo'n 2,5 a 2,8 bar. Accu los en aan de druppelaar, Ben er zelf een fan van onm de olie voor de winter te wisselen zodat evt zuren geen vat krijgen op je blok.
Tevens zou ik een flesje benize stabilizator in de tank gooien, dan heb je het probleem met ethanol ook getackeld

Mvrgr Gerrit
Have Fun, make history in de polder
cron