Nieuwe opmaak van het MG tijdschrift: dat is schrikken.....

#1
Ben ik de enige die geschrokken is van de nieuwe opmaak van ons MG tijdschrift? Allereerst een "rouwband" op de voorkant die de beeldverhouding van de foto daar op zijn kop gooit
Erger vind ik de overheersende witte indruk van de akelig lege bladspiegel op alle andere bladzijden. Met een piepkleine fontgrootte en een grote regelafstand is de bladvulling nu erg laag. Totaalindruk voor mij, ook door het gekozen lettertype is alsof je een bijsluiter bij een medicijn of een gebruiksaanwijzing leest. Oldtimers verdienen eerder een wat klassiekere opmaak en die is nu verdwenen. Misschien is als kortste kenschets de uitdrukking "koel en afstandelijk" wel het best passende nu. Nuchterheid van ons Hollanders gaat wel erg ver zo...

Hopelijk ben ik de enige, ik ben benieuwd hoe andere leden hier over denken

PS Ik ben ook op een Engels tijdschrift "Practical Classics Magazine" geabonneerd. Gaat vooral over het behoud en het restaureren van oldtimers en in mindere mate Youngtimers.
Bladspiegel en opmaak benadrukken de waardering voor onze "automotive heritage" over tientallen jaren heen, ver afstaande van een koele en afstandelijke benadering
Sommige restauraties vinden plaats ter ere van een inmiddels overleden partner of ouder, dus vormen daarmee een sterk emotioneel geladen gebeuren waar men openlijk voor uitkomt...

Re: Nieuwe opmaak van het MG tijdschrift: dat is schrikken.....

#4
Ik heb het clubblad altijd al goed gevonden voor wat "maar" een clubblad is, maar OK, mijn herinneringen gaan terug naar de gestencilde clubblaadjes van gevouwen A4 velletjes uit de jaren '70.

Ik vond de oude lay-out prima, wat klassiek (of oubollig, zo je wil) en was dus wél aangenaam verrast door de frisse, "cleane" nieuwe look.

In dat opzicht, hulde aan de redactie. De letter valt inderdaad wat klein uit, één tikkie groter zou fijn zijn.
Laatst gewijzigd door Wilfred Zweverink (180092) op 21 aug 2022, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU

Safety fast.

Re: Nieuwe opmaak van het MG tijdschrift: dat is schrikken.....

#5
900163 schreef:
03 aug 2022, 15:13
Af en toe een nieuw gezicht vind ik prima. Echter vind ik dat Don niet ongelijk heeft. Met name de letter is nogal klein en onduidelijk. Zelfs met leesbril heb ik moeite.
De redactie moet eens goed nadenken over hun lezerspubliek, die als je de vele grijze hoofden serieus wil nemen, niet zit te wachten op zo klein mogelijke letters. Leesbril is het minimum: onze meeste lezers dragen al veel sterkere brillen. En waarom zoveel wit op de pagina's gaan vrijmaken als die toch verder leeg blijft? Ik handhaaf mijn eerste oordeel, dit is qua uitstraling geen verbetering, slechts een verandering en alleen maar koel gestileerde hoofdletters op de voorpagina en een rouwrand begrijp ik ook al niet. Gelukkig is "my other magazine" Practical Classics beter bij de les gebleven, zij prefereren een wat klassiekere stijl, passend bij tradities rond oude, gekoesterde oldtimers en de ook al meer opkomende youngtimers.
PS Meet de letters in de oude en nieuwe opzet op en je ziet de krimp duidelijk
cron