Re: MG Houtenbeurs

#3
De door de organisatie opgegeven verklaringen van niet door laten gaan zijn zeer duidelijk, helaas.
In mijn optiek had de beurs "gewoon" op het het tweede week-end van 2023 gepland moeten worden, de reguliere termijn en niet in september wanneer half senior Nederland met vakantie is.
Wat betreft de engelse handelaren van oude of van nieuwe goederen, sinds Brexit dienen ze alles aan te geven bij de douane bij binnenkomst EU en daarover BTW te betalen,
vervolgens bij terug reizen naar Engeland kan restitutie volgen over de niet verkochte goederen.
Een ongekend administratie situatie en betaling van BTW. Weet niet hoe de engelse douane daar dan zelf weer mee omgaat bij retour binnenkomst.
Er kan dus gesteld worden dat die niet meer terugkomen op beurzen in de EU, misschien wel voor meerdaagse beurzen.

Zelf bestelde ik in het verleden (pre Brexit) zelf direct onderdelen bij de diverse leveranciers in het VK, echter door de Brexit en de bijbehorende inklaringskosten per pakket c.q. goederen code bestel ik thans bij nederlandse onderdelen handelaren, terzijde die zelf ook klagen over vertraging en onbehoorlijke invoerkosten.

Los daarvan is het aantal sleutelaars duidelijk minder geworden dan in de jaren tachtig/negentig en eerste jaren van deze eeuw, meer en meer rijden met een moderne F/TF, en daar ben je snel zelf mee uitgesleuteld, Zeker het ledensoort wat zich eerst na hun pensioenering eens een MGF/TF heeft aangeschaft.

Ja, ik rijd vanaf 1975 met MG's - bezit een aantal B's en een in 1999 nieuw zelf aangekochte F, dat ik pas sinds 1992 lid ben heeft te maken met de houding van de club in de tijd voor 1992.
Laatst gewijzigd door Rob de Joode (920143) op 28 jul 2022, 08:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: MG Houtenbeurs

#4
Voor bezoekers en enventuele standhouders op zondag 23 oktober 2022 wordt er in Houten op de ons bekende locatie de "British Car Club Day" georganiseerd, organisatie vanuit Triumph clubs(s).
Een beurs waar de de MG Car Club Holland niet aan deelnam in het verleden als club, maar waar dit jaar voor een MG Car Club stand zal zijn.
Het is dus een beurs voor engelse auto's, dus niet alleen voor MG's.
Zelf daar al een aantal keren als standhouder gestaan op de laatste edities.

Re: MG Houtenbeurs

#5
920143 schreef:
26 jul 2022, 14:47
In mijn optiek had de beurs "gewoon" op het het tweede week-end van 2023 gepland moeten worden
Volgens mij is dat wel besproken maar boeken en het beurscomplex wederom afzeggen zou een enorme kostenpost zijn.
Omdat Covid in de komende herfst en winterperiode ook een onzekere factor is zou het vastleggen een enorm risico zijn.
Als MGCC bestuur doe je het dan nooit goed. Het is bijzonder jammer maar ik snap het wel.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: MG Houtenbeurs

#6
Altijd een vreemde keuze gevonden om deze verplaatste datum te laten samenvallen met die van Beaulieu, dit is vragen om moeilijkheden. Overigens ben ik na Brexit gestopt met het bestellen van onderdelen via de Engelse website van MOSS Europe. Via de uitlevering over de Parijse vestiging en Website ontloop je zelf alle complicaties die Brexit teweegbrengt. Ik had nog even een bestelling over het VK geplaatst en die was zoveel duurder en enorm vertraagd dat het eens maar nooit meer werd, Parijse levering ging sneller en bleek veel goedkoper. Ik heb MOSS E in het VK nog eens per mail gevraagd hoe het nu verder zat en inderdaad is dat de meest zekere oplossing, zij het dat veel spullen nog steeds over het VK binnen komen, hetgeen extra kosten geeft
Misschien ga ik nog eens na in hoeverre levering vanuit MOSS Motors in de USA uitkomst biedt: dit levert ook opslagen op, maar er zijn grensbedragen waaronder dit niet zou kunnen gelden

PS Jammer dat ik Andy Jennings, onze bekende tweedehands leverancier uit Engeland in Houten niet meer de hand zal kunnen schudden, ik zal hem missen ......
cron