Voormalig MG Rover dealer in Limburg

#1
Op een vraag welke dealer een MGF in 2000 heeft afgeleverd ontving ik dit antwoord: Ik heb het uitgezocht, de dealer is autobedrijf KARO uit Kerkrade maar hij is afgeleverd door Auto A-Z Heerlen
Dealercode NL 3320.
Helaas kan ik nergens in documentatie vinden of KARO in Kerkrade (omstreeks 2000) MG Rover dealer is geweest. Iemand met meer kennis van Limburgse voormalig MG Rover dealers?

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Voormalig MG Rover dealer in Limburg

#3
Bedankt voor je aanvulling Marius. Idd de BMW dealer(s) was ik even vergeten. In Duitsland zie je die combinatie heel vaak, in Nederland heel weinig volgens mij. Dat ik via google Karo niet kon vinden komt omdat de naam waarschijnlijk Kera B.V. is. Tegenwoordig is het Keram B.V.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Voormalig MG Rover dealer in Limburg

#4
De BMW afdeling heette toen ook al KERAM.
Ik ben nog bezig voor je om een dealerlijst met codes op te duikelen uit de periode F en TF.
De eerste jaren waren er maar heel weinig MG dealers, een stuk of tien. Later kregen alle Rover dealers (sommige BMW), MG erbij.
Daar zat een filosofie achter (afkomstig van Jaguar en Land Rover ervaring) die echter door tegenvallende verkoopaantallen herzien moest worden.

Re: Voormalig MG Rover dealer in Limburg

#5
Beide namen worden gebruikt Kera en Keram. BMW noemt het zelfs Kera/Keram B.V. Ik heb de eigenaar van de MGF gevraagd of hij een foto wil maken van de paginavoertuigdetails met het dealerstempel.
Even afwachten dus.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Voormalig MG Rover dealer in Limburg

#7
100072 schreef:
19 jul 2022, 20:24
Heb je voor mij ook een kopie van de dealersticker? Ik verzamel deze etiketten :-)
Bedoel je het plaatje op de achterkant wat een dealer er destijds opplakte?
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Voormalig MG Rover dealer in Limburg

#9
Bij de MGF en MGTF zijn het eigenlijk altijd van die kunststof emblemen. De metalen ken ik ook wel maar dan heb je het over de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw.
Om meer succes te hebben zou ik een nieuw onderwerp openen zodat je in de titel gelijk kunt zien waar het over gaat.
Maar ik zal een foto maken van het plaatje op mijn MGTF. Die is voorzien van het embleem van MG Rover dealer van Leeuwen in Zwolle.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
cron