Stallingsruimte in of rond Amersfoort

#1
Help!

Ik kreeg zojuist een mailtje van het oldtimershotel dat het doek nu echt gaat vallen. De stalling van onze MGB is daarmee toch vrij onverwacht een groot probleem geworden. De boeren hier in de buurt (Amersfoort) heb ik al eens gevraagd, maar het enige dat die kunnen bieden is een vochtige onverwarmde schuur zonder elektriciteit. Daarom zoek ik dus met spoed een nieuw adres om de rode barones met een gerust hart te kunnen stallen. Wie heeft de gouden tip?

Gr, Joost
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Stallingsruimte in of rond Amersfoort

#3
920143 schreef:google eens "garagebox te huur, amerfoort", diverse vanaf Euro 90,00 per maand.
Daar zijn we natuurlijk in eerste instantie mee begonnen, maar wat er zo te vinden is onder de 125 euro is onverwarmd, vochtig, zonder elektriciteit en ligt veelal op zeer bedenkelijke plekken.

Ter vergelijking: in het oldtimershotel betaalde ik nog geen €110/maand. Voor die prijs stond de wagen binnen in een beveiligde stalling, verwarmd, droog en aan de druppellader. Werkplekken met maar liefst drie bruggen. Een spuitcabine en gebruik van gereedschap voor een habbekrats.
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Stallingsruimte in of rond Amersfoort

#4
130046 schreef:
920143 schreef:google eens "garagebox te huur, amerfoort", diverse vanaf Euro 90,00 per maand.
Daar zijn we natuurlijk in eerste instantie mee begonnen, maar wat er zo te vinden is onder de 125 euro is onverwarmd, vochtig, zonder elektriciteit en ligt veelal op zeer bedenkelijke plekken.

Ter vergelijking: in het oldtimershotel betaalde ik nog geen €110/maand. Voor die prijs stond de wagen binnen in een beveiligde stalling, verwarmd, droog en aan de druppellader. Werkplekken met maar liefst drie bruggen. Een spuitcabine en gebruik van gereedschap voor een habbekrats.
Tja, wellicht is dat dan ook de grondslag van het sluiten van het oldtimershotel, te goedkoop en meer in de trend van onder de daadwerkelijke kosten.

Re: Stallingsruimte in of rond Amersfoort

#5
920143 schreef:Tja, wellicht is dat dan ook de grondslag van het sluiten van het oldtimershotel, te goedkoop en meer in de trend van onder de daadwerkelijke kosten.
Over de oorzaak van de sluiting kan lang en breed gespeculeerd worden. Was het de prijsstelling? Was het falende marketing? Was het een verkeerd tijdstip met de kwakkelende economie en de onzekerheid t.a.v. het overheidsbeleid? Personele bezetting en initiatieven die niet van de grond leken te komen? Een onrealistisch ondernemingsplan? Een verkeerd gekozen naam? Ik kan er een slag naar slaan maar in werkelijkheid weet ik het gewoon niet.

Wat ik wel weet is dat de bezetting uiteindelijk te laag was - meer dan een wagen of 15 heb ik er niet gezien en een deel daarvan stond in consignatieverkoop, een ander deel stond er uitsluitend in winterstalling. Evenementen waren er wel, maar hoe lucratief die waren?

Anyway, de zoektocht naar onderdak lijkt succesvol te worden - ik heb een stalling gevonden op een steenworp afstand van het oldtimershotel, voor slechts 50 euro in de maand. Een stuk minder luxe, maar aan de eerste eisen lijkt de stalling vooralsnog te voldoen (laat 't ding nou ook "de Stalling" heten :lol: ). Vrijdag ga ik er langs om te kijken en wellicht het contract te tekenen. En anders wordt het toch een stuk duurder :shock: .
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)
cron