Octarun 2020

#1
Graag zou ik de Octarun 2020 eens willen rijden als het zo uitkomt en enthousiast geworden door het artikel over deze rit in het oktobernummer ben ik op zoek gegaan op deze website of de .GPX route hierop te vinden is. Dit blijkt niet zo eenvoudig te zijn want het lukt mij in ieder geval niet om deze te vinden, ik heb wel mooie andere ritten gevonden bij de regio's en stel het zeer op prijs gesteld als dit voortgezet wordt. Nu dus mijn vraag, waar- of hoe vind ik de .GPX route van deze Octarun 2020. Met vriendelijke groet, Bert Aafjes.
Laatst gewijzigd door Bert Aafjes (130014) op 06 okt 2020, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Octarun 2020

#2
Beste Bert,
Onderstaande tekst stond in de nieuwsbrief van augustus van de regio IJssel-Vecht:

De Octarun 2020 is te downloaden van de website. Graag wijs ik nog eens op de mogelijkheid om de Octarun 2020 van onze website te kunnen binnenhalen nadat je ingelogd bent als lid.
De geschiedenis is bekend: het lustrumweekeinde 2020 zou gehouden worden in juni en is wegens Corona verzet naar september, maar toen bleek dat in september dergelijke grote
evenementen nog niet gehouden konden worden.
Het hele 65 jarige jubileumweekeinde werd om die reden gecanceld.
De geplande Octarun kan nu als eendagsrit wel verreden kan worden naar eigen keuze. De rit heeft veel mogelijkheden, je kan de delen van de route zelf combineren.
Uitzetters Winnie van Vark en partner Ids van regio Veluwezoom hebben er veel tijd ingestoken om er een mooie tour van te maken, welke ook via GPXbestanden op je navigatie is te rijden.
De gebruikelijke papierversie is uiteraard ook te downloaden. Voor iedereen valt er dus veel te kiezen.
Hoe werkt het?:
Eerst log je in met je wachtwoord op de MG Car Club website:
Daarna ga je naar Menbalk “Nieuws”. Vervolgens klik je op “landelijk”.
Nu verschijnt als een van de berichten: de-octarun-is- nu-ook beschikbaar-voor-leden..
Je kunt het ook proberen met deze link: https://mgcarclub.nl/nieuws/deoctarun-i ... voor-leden
(log dan wel even in.)

SUCCES

Re: Octarun 2020

#3
Hartelijk dank Hans,
het is helemaal duidelijk en door mij ook direct toegepast. Mooi dat ook de "track" apart bijgeleverd is want deze kan gebruikt worden om de route op de juiste manier in een navigatieapparaat (bij mij de garmin) te importeren. (Dit is de z.g. MrGPS methode, zie hiervoor zijn website).
Het is wel jammer dat ik niet via een zoekfunctie bij deze informatie kon komen maar dat zal wel aan mijzelf liggen, misschien kan iemand mij ook hierover nog wat wijzer maken.
Hierbij ook nog dank aan de uitzetters van deze rit en de zeer complete documentatie, ik zie er naar uit om de rit in de praktijk te brengen maar dat zal wel volgend jaar worden.
cron