MG-Nieuws, September 2020 Nr. 9
Geplaatst: 30 aug 2020, 12:29
Met interesse heb ik weer ons mooie clubblad gelezen. Vooral de artikelen over de ontwikkeling en de successen van de M.G. K3 en het treinongeluk van Cecil Kimber vond ik boeiend. Mooi om meer te weten te komen over de geschiedenis van het automerk. Ook tips zoals die van Henk Niemeijer over de history van de MGF en TF op YouTube zijn voor mij altijd welkom.
Op ons laatste cluborgaan vond ik nog iets bijzonders; Omdat ik geïnteresseerd ben in kentekens, heb ik het kenteken van de MGF van de prachtige omslagfoto even nagetrokken en daarbij viel mij iets op. De SB-PX-70 heeft als datum eerste toelating en afgifte in Nederland, 16-01-1998 staan maar is toegelaten met een nationale typegoedkeuring. Dit is bijzonder omdat vanaf 1 jan. 1998 de europese typegoedkeuring verplicht was. Bij "bijzonderheden" wordt door de RDW vermeld dat "bij wijziging constructie geldt als referentiedatum 31-12-1997". Deze toelating is dus langs de verplichting geglipt maar wel met de aantekening dat de eisen van vóór 1-1- 98 gelden. Leuk detail.
Op ons laatste cluborgaan vond ik nog iets bijzonders; Omdat ik geïnteresseerd ben in kentekens, heb ik het kenteken van de MGF van de prachtige omslagfoto even nagetrokken en daarbij viel mij iets op. De SB-PX-70 heeft als datum eerste toelating en afgifte in Nederland, 16-01-1998 staan maar is toegelaten met een nationale typegoedkeuring. Dit is bijzonder omdat vanaf 1 jan. 1998 de europese typegoedkeuring verplicht was. Bij "bijzonderheden" wordt door de RDW vermeld dat "bij wijziging constructie geldt als referentiedatum 31-12-1997". Deze toelating is dus langs de verplichting geglipt maar wel met de aantekening dat de eisen van vóór 1-1- 98 gelden. Leuk detail.