In principe is elke oldtimer ouder dan 50 jaar van APK plicht vrijgesteld, voor mijn eigen B uit 1972, kentekenjaar voor import was is Belgie in 1973, kreeg ik dit jaar de laatste APK verplichting.
Over twee jaar in 2024 is mijn B 51-52 jaar oud en definitief APK-verplichting vrij. Toch zal ik met mijn B nog bij mijn garage en bandenman van Dorland in Vlaardingen blijven langsgaan.
Regelmatig iemand anders de zaken laten controleren is de geringe kosten van een keuring meer dan waard, ook al is die niet verplicht. Ik ben dan wel dat RDW gezeik over kleine zaken als de lichtkleur van sommige LED lampjes af. In Frankrijk hebben ze net nieuwe regelgeving rond LED koplampen ingevoerd, die deze discussie tenminste kortsluit, Nederland loopt hier achter...
Kortom je hebt er goed aan gedaan bij Coen Kymmel, ook voor mij een goede bekende, langs te gaan, maar de RDW had een B uit 1969 al lang APK vrij moeten verklaren!
Misschien moet je ze nog eens benaderen met een bewijs dat je B inderdaad uit 1969 is, hetzij via chassisnummer en productieoverzicht, hetzij via een British Heritage certificaat uit het VK
Zo heb ik ook jaren terug alweer mijn vrijstelling op wegenbelasting na 25 jaar bij RDW weten vast te leggen
on
PS Die 1973 uit België is op mijn kentekenbewijs terecht gekomen, niet de productiedatum van februari 1972, vandaar dat ik dit jaar nog één keer de klos was
PS2 Ik had even wat remvloeistof die op mijn rubbermat aan de bestuurderskant bleef liggen dit voorjaar. Bleek het gevolg van een lekkende dop op mijn dubbele hoofdremcylinder bij het gebruik van een Ezibleed te zijn. Het vlak onder koppeling- en remhoofdcylinders heb ik niet voor niets in de Waxoyl gezet tegen aantasting van de lak daar als er DOT4 vloeistof op lekt.
Maar de vloeistof droop rustig verder tot op de rubbermat (de hele bodemplaat onder mat en tapijtlaag zit ook in de Waxoyl, dus mij kan niets gebeuren....)
Overigens: de RDW reageerde netjes op mijn vraag per mail begin dit jaar over wanneer die APK-plicht er voor mij af zou gaan